شناسهٔ خبر: 52902148 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت برای صندوق ملی مسکن هیچ اعتباری در بودجه درنظر نگرفته است/ برابر با ساخت ۲ میلیون واحد، زمین تأمین شده است

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت در بودجه دارد نگاهش را نسبت به این مسأله نشان می‌دهد که هیچ پولی در بودجه برای صندوق ندیده است و ما باید آن را اصلاح کنیم؛ اگر این را اصلاح کنیم مسکن ساخته می‌شود اما اگر در این صندوق پولی در نظر گرفته نشود، با مشکل مواجه خواهیم شد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص آخرین وضعیت اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن، عنوان کرد: برای اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن تاکنون برابر با ساخت ۲ میلیون واحد، زمین تامین شده است. در خیلی جاها هم کار شروع شده است، منتها یک ایراد به دولت وجود دارد که برای صندوق مسکن در بودجه هیچ پولی ندیده است.

وی ادامه داد: دولت در بودجه دارد نگاهش را نسبت به این مساله نشان می‌دهد که هیچ پولی در بودجه برای صندوق ندیده است و ما باید آن را اصلاح کنیم؛ اگر این را اصلاح کنیم، مسکن ساخته می‌شود اما اگر در این صندوق پولی در نظر گرفته نشود، با مشکل مواجه خواهیم شد.

رضایی کوچی در پاسخ به اینکه چه میزان اعتبار برای صندوق نیاز است؟، گفت: ۴۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی است که بانک‌ها پرداخت خواهند کرد، حداقل ۶۰ هزار میلیارد تومان باید در سال آینده در صندوق ملی مسکن در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: همچنین ۲۳ هزار میلیارد تومان هم در قانون گفته است، زمین بفروشند. با توجه به اینکه وقتی مسکن می‌سازیم مبالغی برای زیرساخت‌های به آب، برق، گاز، مدرسه، راه و خدمات عمومی دیگر داده می‌شود، در تلاشیم که مبلغ باقی مانده را از صندوق‌های استانی بگیریم تا اعتبار لازم برای اجرای قانون مسکن ملی در سال ۱۴۰۱ تامین شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درخصوص ارزیابی عملکرد وزیر راه و شهرسازی در پایان شش ماهه نخست کار وی و در پایان سال ۱۴۰۰، گفت: آقای وزیر در حال انجام یکسری کارهای زیربنایی در حوزه‌های مختلف هستند؛ مانند حوزه ماشین‌آلات راهسازی، تامین مالی غیر از بودجه، بحث نوسازی ناوگان هوایی و مواردی از این دست کارهای بزرگ و زیربنایی هستند که در طول زمان به زیرساخت‌های عمرانی و حمل و نقل کشور کمک بزرگی می‌کنند. وضعیت جسمی آقای وزیر هم بهتر شده و مشکلی از این جهت ندارد.

نظر شما