شناسهٔ خبر: 52900623 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

تنفس هوای مطلوب در تهران

خبرگزاری ایسنا

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران طی صبح امروز(۱۴ اسفندماه) با توجه به شرایط ناپایدار جوی و وزش باد مؤثر، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

تداوم وزش باد مؤثر در طول امروز (۱۴ اسفندماه) پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. این شرایط جوی تا اواخر وقت شنبه ادامه خواهد داشت و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۱۵ اسفندماه) هم‌زمان با آغاز تردد خودروها باعث تجمع آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در مناطق پرتردد خواهد شد. در طول روز بر تندی باد افزوده خواهد شد و وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات همراه با گردوخاک دور از انتظار نخواهد بود.

حاکمیت ناپایداری جوی و رشد ابرناکی تا ساعات پایانی یکشنبه همراه با وزش باد مؤثر، کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق را به‌ دنبال دارد.

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون با میانگین ۱۱۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۵۷ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

نظر شما