شناسهٔ خبر: 52886907 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دمشق: غرب با ارسال سلاح کشنده به اوکراین دنبال تشدید بحران است

زینب غلامی

نماینده سوریه در ژنو تاکید کرد، هدف غرب از ارسال سلاح کشنده و موشک به اوکراین و اقدامات یکجانبه علیه روسیه تشدید بحران و اعمال فشار بر مسکو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، حسام الدین آلا، نماینده سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو در جلسه‌ای در شورای حقوق بشر درباره اوکراین گفت: نقش شورای حقوق بشر در تقویت و حمایت از حقوق بشر باید متکی به همکاری و مذاکره و براساس پایبندی به اصول جهانی به دور از معیارهای دوگانه و سیاسی بازی باشد.

وی گفت: هدف از برگزاری جلسه فوری شورای حقوق بشر درباره اوکراین بعد از سال‌ها سکوت درباره نقض حقوق بشر در منطقه دونباس و محکوم نکردن حملات اوکراین به محله‌های مسکونی در این منطقه و کشته شدن غیرنظامیان و آواره شدن هزاران نفر و رفتنشان به خاک روسیه نگرانی درباره حقوق بشر نیست بلکه به خاطر منافع و دستورکارهای سیاسی است که هدف آن تشدید اوضاع و اعمال فشار بر روسیه است.

آلا گفت: اقدامات یکجانبه غیرقانونی علیه روسیه و نادیده گرفتن نگرانی‌های امنیتی و مشروع این کشور و ارسال سلاح کشنده و موشک به اوکراین نشان دهنده تمایل کشورهای غربی برای تشدید بحران و فراهم کردن سرپوشی برای ادامه تهدید امنیت ملی روسیه است. ما از کشورهای عضو شورای حقوق بشر می‌خواهیم این روش سیاسی بازی را که با نقشه این شورا و مسئولیت آن در ایجاد و راهکارهای مسالمت‌آمیز برای بحران‌ها مغایرت دارد، متوقف کند.

انتهای پیام

نظر شما