شناسهٔ خبر: 52880297 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اوجی:

همه گازهای مشعل تا پایان دولت جمع آوری می شوند

وزیر نفت گفت: پایان دولت همه گازهای مشعل جمع آوری خواهد شد و این موضوع را به رئیس جمهور نیز قول داده ایم.

صاحب‌خبر -

جواد اوجی گفت: امروز قرارداد‌های مربوط به جمع آوری گاز‌های مشعل شرق کارون منعقد شد.

به گفته او  پروژه‌های خیلی خوبی در خوزستان آغاز شده است که توسعه میادین نفتی و گازی با استفاده از توان سازندگان و پیمانکاران، هلدینگ‌های بزرگ و سرمایه گذاران خارجی از جمله این پروژه‌ها است که در خوزستان در حال اجرایی شدن هستند.

 وزیر نفت می‌گوید:  تا به امروز حدود ۴.۵ میلیارد دلار در توسعه میادین قرارداد منعقد شده است که عمده این قرارداد‌ها مربوط به میادین استان خوزستان است.

این مقام مسئول گفت:  پروژه‌ها و برنامه‌های مختلفی برای صنعت نفت و گاز خوزستان داریم و بحث جمع آوری گاز‌های مشعل در دو نوبت به همت هلدینگ خلیج فارس در حال رقم خوردن است.

آقای اوجی بر فعال کردن پروژه‌های پتروشیمی تاکید کرد و گفت: امیدواریم با فعال کردن چنین طرح‌هایی شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی در بحث اشتغالزایی در استان خوزستان باشیم.

وزیر نفت می‌گوید: وزارت نفت در دولت سیزدهم در بعد مسئولیت‌های اجتماعی مبالغ خیلی خوبی را به خوزستان اختصاص داده است. در این خصوص بیش از ۵هزار میلیارد تومان به بحث تنش آبی و مشکلات آب و فاضلاب خوزستان از سوی وزارت نفت اختصاص داده شده است.

به  گفته این مقام مسئول ۳ تا ۴ درصد از هزینه پروژه‌های توسعه‌ای که در خوزستان تعریف شده است در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به همان مناطق استان اختصاص داده خواهد شد.

نظر شما