شناسهٔ خبر: 52877528 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شانزدهمین رویداد «کارآفرینی زنان و تولید ملی» در تهران آغاز به کار کرد

تهران-ایرنا- مشاور شهردار و مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: شانزدهمین رویداد «کارآفرینی زنان و تولید ملی» پس از ۲ سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، با اخذ مجوز از استانداری تهران، از امروز( ۱۲ اسفند) در بوستان گفتگو آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از اداره کل امور بانوان شهرداری تهران، مریم اردبیلی اظهارداشت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، شانزدهمین رویداد «کارآفرینی زنان و تولید ملی» با هدف حمایت از معیشت پایدار زنان سرپرست خانوار با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از ۱۲ تا ۲۲ اسفند از ساعت ۱۰ تا ۲۱ در بوستان گفتگو محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران واقع در کوی نصر(گیشا)، انتهای خیابان پیروزی شرقی برگزار می‌شود.

وی گفت: رویداد «کارآفرینی زنان و تولید ملی» با حضور ۴۳ مرکز توانمندسازی کوثر و تولیدکنندگان برتر داخلی برگزار می‌شود و در راستای حمایت از مشاغل خرد و خانگی ۲۰۰ غرفه به فعالان این حوزه اختصاص یافته است.

اردبیلی افزود: همچنین در این رویداد میزبان عشایر از ۱۵ استان کشور هستیم که به صورت مستقیم محصولات خود را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به همکاری سمن‌ها و موسسات خیریه مرتبط با توانمندسازی زنان اظهارداشت: سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان رفاه، خدمات و مشارکت اجتماعی شهرداری تهران نیز با حضور در این رویداد کارآفرینی و برپایی میز خدمت؛ به صورت حضوری به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به منظور رعایت و نظارت بر انجام پروتکل‌های بهداشتی گفت: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی عرض راهروها از سه به چهار متر افزایش یافته و به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی غرفه‌سازی نسبت به ادوار گذشته کاهش پیدا کرده است.

اردبیلی با بیان اینکه سه نوبت واکسیناسیون اعضای ستاد اجرایی رویداد کارآفرینی و غرفه‌داران انجام شده است، افزود: روزانه نقاط پرتردد فضای برگزاری رویداد ضدعفونی می‌شود و تهویه سالن‌ها هم به طور مستمر از فضای آزاد خواهد بود.

شانزدهمین رویداد «کارآفرینی زنان و تولید ملی» در تهران آغاز به کار کرد

به گزارش ایرنا، رویداد «کارآفرینی زنان و تولید ملی» سالانه دو بار در شهریور و اسفند در بوستان گفتگو، محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران برگزار می‌شد.

این نمایشگاه با هدف حمایت از توانمندسازی زنان و با رویکرد کارآفرینی اجتماعی برای عرضه پوشاک، کالاهای فرهنگی و صنایع دستی داخلی و معرفی فرصت‌های کارآفرینی، آموزش‌های کسب و کار و ارائه ایده‌ها ایجاد شده است.

شانزدهمین رویداد «کارآفرینی زنان و تولید ملی» مقرر بود ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ برگزار شود که به دلیل شرایط شیوع کرونا، امکان برگزاری این رویداد تاکنون وجود نداشته است.

نظر شما