شناسهٔ خبر: 52877318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

ایجاد ۱۳۵۷ فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای در کشور

مشهد ـ معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد هزار و ۳۵۷ فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای در مدارس کشور انجام شده تا عدالت تربیت بدنی در مدارس کشور محقق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق ستاری‌فرد پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح ۷۰ مدرسه پویا و ۹۵ اتاق بهداشت خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: باید از ظرفیت وجود بارگاه رضوی در زمینه تعلیم و تربیت بهره ببریم و دانش‌آموزانی در تراز بالا تربیت شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: در اجرای طرح مدرسه پویا، نقوش رنگی بر حیاط دبستان‌ها و دیوارهای آن طراحی شده است و برخی بازی‌ها مانند لی‌لی، بازی‌های ایستگاهی، پرشی و رقابتی ایجاد شده است تا دانش‌آموزان را به تحرک وا دارد.

وی بیان کرد: این طرح با شاداب‌سازی حیاط و فضای مدارس، زمینه مناسب برای ساماندهی فعالیت‌های دانش‌آموزان در ساعات تفریح را فراهم می‌کند تا دانش‌آموزان ضمن انجام فعالیت‌های بدنی ساده از فواید و اثرات ورزش و بازی بهره‌مند شوند.

ستاری‌فرد با بیان این‌که نهضت ملی ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای با هدف تحول در نشاط و پویایی دانش‌آموزان کشور آغاز شده است، خاطرنشان کرد: از الزامات تربیت تمام ساحتی، داشتن مدرسه و فضای آموزشی تمام ساحتی است به این معنا که هر مدرسه باید دارای نمازخانه، کتابخانه، فضای ورزشی و اتاق بهداشت باشد و آن زمان می‌توان عنوان کرد که «مدرسه کانون تربیتی محله» است.

وی با بیان این‌که استان خراسان رضوی در عملی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در همه ساحت‌ها پیشرو است، اظهار کرد: پویاسازی، شاداب‌سازی و سالم‌سازی محیط تربیتی و فضای مدرسه از الزامات یک مدرسه تمام‌ساحتی است بنابراین از اهداف معاونت وزیر آموزش و پرورش این است که در کنار توجه به ساحت‌های شش‌گانه مورد تأکید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، الزامات مدرسه تمام‌ساحتی را پیاده‌سازی کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: پیش‌بینی یک مدرسه الگو و یک منطقه آموزش و پرورش الگو از جمله سیاست‌های این وزارتخانه است به این معنا که سه موضوع «ارتقای مهارت‌های شغلی»، «مهارت‌های زندگی» و «مهارت‌های جسمی حرکتی» را در کنار تعلیم و تربیت جاری کند و الگویی برای تمام کشور شود.

وی با اشاره به این‌که آموزش و پرورش امروز بیش از پیش نیازمند همکاری همه بخش‌ها است، اضافه کرد: روایتگری مناسب رسانه‌ها از فعالیت‌های انجام شده علاوه بر این‌که به جهاد تبیین کمک می‌کند، موجب معرفی الگوهای موفق نیز می‌شود.

ستاری‌فرد گفت: معتقدیم ساحت تربیت زیستی، پیشران تحقق سایر ساحت‌های تربیتی است و اگر دانش‌آموز سلامت و با نشاط باشد در سایر حوزه‌ها کار پیش می‌رود، با این رویکرد، ورزش امر تفننی و تفریحی نیست بلکه با سلامت بدن مرتبط است.

وی با بیان این‌که فرآیند یاددهی و یادگیری در محیط جذاب عملی می‌شود، یادآور شد: به همین دلیل ایجاد و طراحی فضای ورزشی درون مدرسه‌ای را به عنوان اولویت کار طراحی کرده‌ایم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه‌ریزی برای ایجاد هزار و ۳۵۷ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در مدارس کشور برای سال آینده پیش‌بینی شده است که امیدوارم با تأمین اعتبار لازم بر اساس اولویت مدارس مناطق محروم، مدارس دخترانه و مدارس شبانه‌روزی، عدالت ورزشی و تربیت بدنی در کشور را نیز محقق کنیم.

وی ادامه داد: با همراهی خوبی که از طرف ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام شد، از سال آینده غربالگری اسکلتی و حرکتی همه دانش‌آموزان کشور آغاز می‌شود.

ستاری‌فرد با بیان این‌که در ایام شیوع ویروس کرونا بیش از پنج هزار مراقب بهداشت و سلامت در خط مقدم سلامت دانش‌آموز در مدرسه همکاری و تلاش کردند، اظهار کرد: در قالب نهضت ملی ایجاد شده، هزار و ۳۵۷ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای، ۷۰۰ مدرسه پویا و نیز پنج هزار اتاق بهداشت در کل کشور طی سال آینده ایجاد خواهد شد.

نظر شما