شناسهٔ خبر: 52852654 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اوکراین در هفتمین روز بحران؛

لحظه به لحظه با تحولات اوکراین؛نظامیان روسیه وارد خارکیف شدند

خبرگزاری صداوسیما

همزمان با هفتمین روز از جنگ در اوکراین، منابع خبری اعلام کردند‏، بخشی از نیروی‌های زمینی روسیه وارد شهر خارکیف شده اند و نبرد بین آن‌ها و نیرو‌های اوکراینی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

لحظه به لحظه با تحولات اوکراین؛ نیروی زمینی روسیه وارد خارکیف شدبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیرو‌های روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد هفتمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشار‌های دیپلماتیک و تهدید‌ها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

وزیر دفاع انگلیس ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را رد کرد
بن والاس وزیر دفاع انگلیس با رد اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین و مخالفت با آن در ناتو گفت: در صورت اعمال منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین هر گونه درگیری ناشی از نقض این منطقه از جانب روسیه می تواند به جنگ در سراسر اروپا منجر شود.
وزیر دفاع انگلیس در تازه ترین مصاحبه با رسانه های این کشور افزود : روسیه برای ورود به شهرهای بزرگ اوکراین با «چالش بزرگ » مقاومت نیروهای مسلح و مردم اوکراین مواجه خواهد شد .
 
اوکراین از ترکیه پهپاد مسلح می خرد
وزیر دفاع اوکراین از خرید دوباره پهپادهای مسلح از ترکیه خبر داد.
اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین با بیان اینکه ارتش این کشور پهپادها و تجهیزات نظامی خریداری شده از کشورهای خارجی را به زودی تحویل خواهد گرفت گفت: تعدادی موشک استینگر و ژاولین نیز به دست ارتش خواهد رسید.
نیروی هوایی اوکراین به تازگی در شبکه اجتماعی خود با چاپ تصاویری از پهپادهای خریداری شده از ترکیه مدعی شده بود که از این پهپادها به شکلی فعال علیه نیروهای روسی استفاده می کند.


روسیا الیوم: اعلام آمادگی زلنسکی برای گفتگو با پوتین
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، «ولودیمیر زلنسکی»رئیس جمهور اوکراین ضمن اعلام آمادگی برای گفتگو با «ولادیمیر پوتین» در گفتگویی با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان اعلام کرد، توافق درباره برگزاری دور دیگری از مذاکرات و صحبت از گام های رو به جلو تنها نتیجه به دست آمده از دور اول مذاکرات است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_7698483"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3375319/7698483?width=600&height=300"></script></div>

اوکراین کشتیرانی در منطقه شمال غربی دریای سیاه را تعطیل کرد
خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، اوکراین کشتیرانی در منطقه شمال غرب دریای سیاه را متوقف کرد.

رسانه روس: مذاکرات با اوکراین لغو نشده است
خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد، اخبار منتشر شده مبنی بر لغو دومین دور مذاکرات بین روسیه و اوکراین در بلاروس صحت ندارد ولی زمان آن تغییر یافته است، به زودی زمان برگزاری مذاکرات اعلام خواهد شد.قرار بود دور دوم این مذاکرات امروز برگزار شود.لحظه به لحظه با تحولات اوکراین؛نظامیان روسیه وارد خارکیف شدند

خروج اسبربانک روسیه از بازار اروپا
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اسبربانک روسیه (Sberbank) خروج خود را از بازار اروپا اعلام کرد؛ و در اطلاعیه این بانک آمده است: شعب بانک در اروپا مورد حمله قرار گرفته و ایمنی و امنیت کارکنان و شعب تهدید شده است؛ شعب بانک دارای ذخایر فراوان سرمایه و سپرده‌های بیمه شده مشتریان و دارایی برای پرداخت به سپرده گذاران است.

۲۱ کشته و ۱۱۲ مجروح در حمله‌های توپخانه‌ای در خارکف
حمله‌های توپخانه‌ای روسیه در خارکف تا کنون ۲۱ کشته و ۱۱۲ زخمی برجا گذاشته است.انفجار‌های عظیم و درگیری سنگین در دومین شهر بزرگ اوکراین پس از فرودآمدن نیرو‌های چترباز ارتش روسیه ادامه دارد.

وزارت دفاع روسیه: ۱۵۰۲ تاسیسات نظامی اوکراین تعطیل شده است
شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد از ابتدای عملیات نظامی، ۱۵۰۲ مورد از زیرساخت‌های نظامی اوکراین تعطیل شده است.

مقامات محلی، تسلط نیروهای روسی بر شهر خرسون را تایید کردند
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد: فرماندار خرسون در جنوب اوکراین، تسلط نیروهای روسی بر این شهر را تایید کرد.

 
شهردار ماریوپل: حملات خشونت آمیز علیه این شهر صورت گرفته است
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد: شهردار ماریوپل در جنوب اوکراین گفت از سه شنبه شب حملات خشونت آمیز علیه این شهر صورت گرفته است و نمی توانیم مجروحان را خارج کنیم.

وزارت دفاع روسیه: تسلیم شدن دو شهر توکماک و واسیلیفکا
شبکه تلویزیونی المیادین در خبر فوری گزارش داد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیرو‌های اوکراینی در شهر‌های توکماک و واسیلیفکا تسلیم شدند و تعهد کردند در نبرد‌ها شرکت نکنند.

زلنسکی: روسیه می‌خواهد اوکراین و تاریخ آن را از بین ببرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین، روز چهارشنبه اعلام کرد روسیه می‌خواهد اوکراین و تاریخ آن را از بین ببرد.

فرماندار خرسون: شهر کاملا به دست روس‌ها محاصره شده است
به گزارش خبرگزاری رویترز، فرماندار خرسون در اوکراین اعلام کرد این شهر کاملا به دست روس‌ها محاصره شده است.

زلنسکی از یهودیان سراسر جهان خواست ساکت نمانند
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کی یف، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه از یهودیان سراسر جهان خواست ساکت نمانند.

اتاوا ورود کشتی‌های روسیه به آب‌های کانادا را ممنوع می‌کند
کانادا در ادامه واکنش‌های دیپلماتیک و افزایش فشار بر روسیه، سه‌شنبه شب اعلام کرد ورود کشتی‌ها و قایق‌های ماهیگیری روسیه را به آب‌های داخلی و بنادر خود ممنوع می‌کند.

ادعای زلنسکی: تقریبا شش هزار روس در شش روز جنگ کشته شده اند
به گزارش خبرگزاری رویترز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مدعی شد، تقریبا شش هزار روس در شش روز جنگ کشته شده اند.

روسیه: ۱۵۰۲ تاسیسات نظامی اوکراین تعطیل شده است
شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد از ابتدای عملیات نظامی، ۱۵۰۲ مورد از زیرساخت‌های نظامی اوکراین تعطیل شده است.

خودداری رژیم صهیونیستی از تجهیز نظامی اوکراین به علت ترس از روسیه
نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سبب نگرانی از واکنش روسیه در سوریه و محدود کردن آزادی عمل تل آویو در این کشور با درخواست رئیس جمهور اوکراین برای تجهیز نظامی اوکراین مخالفت کرد.

رأی الیوم: بحران اوکراین موجب سقوط شدید ارزش دلار خواهد شد
روزنامه اینترنتی رأی الیوم با اشاره به اینکه تحریم‌های سرسختانه و شدید علیه روسیه ممکن است پیامد‌های منفی آن به ویژه در بلندمدت، کمتر از حد انتظار باشد، زیرا مقامات روسیه اقدامات بازدارنده جبرانی را برای خنثی سازی تأثیرات آن انجام داده اند، نوشت بحران اوکراین موجب سقوط شدید ارزش دلار آمریکا خواهد شد.

شنیده شدن صدای چند انفجار در کی‌یف
شبکه تلویزیونی المیادین در خبر فوری گزارش داد: صدای چند انفجار در کی‌یف پایتخت اوکراین شنیده شد.

گلوبال تایمز: اقتصاد روسیه می‌تواند تحریم‌ها را تحمل کند
گلوبال تایمز نوشت: تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه نسبت به سال ۲۰۱۴ شدیدترند، اما اقتصاد روسیه می‌تواند این تحریم‌ها را تحمل کند.

مسکو: مناطق مسکونی را هدف قرار نداده ایم
به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، «دیمیتری پسکوف»سخنگوی ریاست جمهوری روسیه همچنین گفت، نیرو‌های روسی در عملیات ویژه هیچ حملاتی علیه زیرساخت‌های مدنی و مناطق مسکونی در اوکراین انجام نداده اند.

اعلام حمایت قدرتمندانه ونزوئلا از مسکو 
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در گفتگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، از حمایت قدرتمندانه از مسکو خبر داد.وی ضمن محکوم کردن اقدامات پیمان ناتو در برهم زدن ثبات، بر موضع ثابت خود مبنی بر اینکه گفتگو و تفاهم یکی از راه های حفظ صلح است، تاکید کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_7697277"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3375319/7697277?width=600&height=300"></script></div>

مکزیک: هیچ اقدام انتقام جویانه علیه مسکو اتخاذ نخواهیم کرد
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، «آندرس مانوئل لوپز»رئیس جمهوری مکزیک در کنفرانس خبری ضمن مخالفت با اعمال هر نوع تحریم از جمله تحریم رسانه‌های روسی، گفت: هیچ نوع اقدام انتقام جویانه علیه مسکو اتخاذ نکرده است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_7697256"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3375319/7697256?width=600&height=300"></script></div>

لهستان همه املاک روسیه را مصادره می‌کند
وزارت خارجه لهستان روند توقیف املاک روسیه را آغاز کرده و گفته است بسیاری از املاکی که در اختیار روسیه است به تملک دولت لهستان در خواهد آمد.

وقوع حداقل ۵ انفجار در کی‌یف
شبکه «الجزیره» نیز به نقل از خبرنگار خود در کی‌یف خبر داد: «۵ انفجار، کی‌یف پایتخت اوکراین را لرزاند. مجموعه‌ای از انفجار‌ها و درگیری‌ها در کی‌یف در حال رخ دادن است. ۳ انفجار نیز در حومه پایتخت اوکراین واقع شده است».

جهش بی سابقه بهای نفت خام در پی تشدید تنش‌ها میان روسیه و اوکراین
بهای نفت برنت دریای شمال با ۷.۱ درصد افزایش امروز به ۱۰۴ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید. این بیشترین میزان قیمت نفت از اوت ۲۰۱۴ تا به امروز است. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۸ درصد افزایش، ۱۰۳ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

کانادا تمامی بنادر خود را بر روی کشتی‌های روس بست
کانادا اعلام کرد از این پس هیچ یک از کشتی‌های تجاری روس اجازه نخواهند داشت در سواحل کانادا پهلو بگیرند.

پارلمان اروپا درخواست اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا را پذیرفت
 پارلمان اروپا با ٦٣٧ رای مثبت، ١٣ رای مخالف و ٢۶ رای ممتنع درخواست اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا را پذیرفت.

استقرار نیرو‌های هوابرد روسیه در خارکیف
خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از کی یف گزارش داد، نیرو‌های هوابرد روسیه در خارکیف فرود آمده اند.

آنکارا: در تحریم‌های ضد روسی شرکت نمی‌کنیم
«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه گفت کشورش تمایلی به مشارکت در تحریم‌های اعمالی علیه روسیه ندارد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_7697126"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3375319/7697126?width=600&height=300"></script></div>

بایدن: آسمان آمریکا به روی هواپیما‌های روسی بسته است
جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه خود در کنگره گفت: آمریکا و متحدانش به شدت برای حملات روسیه به اوکراین آمادگی داشتند و ما به کی یف برای مقابله با مسکو کمک می‌کنیم.
وی افزود: ایالات متحده آسمان خود را برای تمامی هواپیما‌های روسی می‌بندد. من از تمامی ابزار‌ها برای حفاظت از کسب و کار‌ها و مصرف کنندگان آمریکایی در مقابل تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه بهره خواهم گرفت.
بایدن تاکید کرد: نظامیان ما هم اینک در جنگ اوکراین حضور ندارند و در آینده نیز قرار نیست در این جنگ مداخله نظامی مستقیم کنیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_7696789"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3375319/7696789?width=600&height=300"></script></div>

تعلیق فعالیت‌های بزرگ شرکت بوئینگ در مسکو
به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت بوئینگ اعلام کرد، فعالیت‌های بزرگ این شرکت در مسکو تعلیق شده است.

بخشی از نیروی‌های زمینی روسیه وارد خارکیف شده اند
حساب توئیتری‌ای ام آی ان تی (ELINT News) به نقل از سرویس امنیتی اوکراین نوشت: بخشی از نیروی‌های زمینی روسیه وارد شهر خارکیف شده اند و نبرد بین آن‌ها و نیرو‌های اوکراینی آغاز شد.لحظه به لحظه با تحولات اوکراین؛ نیروی زمینی روسیه وارد خارکیف شد

نظر شما