شناسهٔ خبر: 52837393 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

سوریه هجمه‌های آمریکا و غرب علیه روسیه را محکوم کرد

سوریه هجمه‌های آمریکا و غرب علیه روسیه را که هدف از آن تحریف حقایق، وخامت اوضاع و تداوم بحران‌ها برای حفظ تسلط خود بر جهان است، محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبردمعاصر، یک منبع وزارت امور خارجه سوریه گفت: «جمهوری عربی سوریه بر حق کامل روسیه در دفاع از خود و دور کردن خطر از مردم این کشور در برابر تلاش‌های غرب و آمریکا که تهدیدی برای امنیت ملی و ثبات روسیه است، تاکید دارد.»

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این منبع اعلام کرد: «کشور‌های غربی و در صدر آن‌ها آمریکا که قوانین را نقض کرده اند و میلیون‌ها غیر نظامی را در جنگ‌های کره، ویتنام، افغانستان، سوریه، عراق و سایر جنگ‌ها به قتل رسانده اند، حق ندارند از قوانین و حقوق بین الملل و نقض کنوانسیون‌ها سخن بگویند.»

دمشق بر این مسئله تاکید دارد که وظیفه هر کشوری است که در برابر سیاست‌های غرب تحت رهبری آمریکا که تهدیدی بزرگ و خطرناک برای صلح و امنیت بین المللی است، بایستد.

بر اساس بیانیه دفتر رئیس جمهور سوریه، بشار اسد و ولادیمیر پوتین درباره وضعیت اوکراین و عملیات نظامی ویژه روسیه برای حفاظت از غیرنظامیان در منطقه دونباس صحبت کردند.

به گزارش الجزیره، رئیس جمهور سوریه تأکید کرد: «دمشق بر اساس اعتقاد به صحت موضع روسیه، در کنار مسکو می‌ماند. مقابله با توسعه ناتو، حق روسیه است چراکه افزایش دامنه حضور آن خطری فراگیر برای جهان است و ناتو با هدف متزلزل کردن ثبات جهان به ابزاری برای محقق کردن سیاست‌های غیرمسئولانه کشور‌های غربی مبدل شده است.»

دمشق و مسکو روابط مستحکمی با یکدیگر دارند. در جریان جنگ‌های داخلی سوریه، کمک‌های روسیه، ارتش سوریه و متحدان را قادر ساخت تا در برابر هجمه مخالفان، افراط گرایان و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن‌ها دوام آورند. ارتش سوریه با کمک‌های مسکو توانست برخی از مناطق را که از سوی مخالفان تصرف شده بود دوباره تحت کنترل خود درآورد./باشگاه خبرنگاران

نظر شما