شناسهٔ خبر: 5282796 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

تسلط نیروهای ارتش و قبایل یمنی بر بخشی از خاک عربستان

صاحب‌خبر -

نیروهای ارتش و قبایل یمن مناطق کوهستانی الردیف در شهرستان الطوال در جنوب غربی عربستان را مورد هدف قرار دادند و این منطقه را به تصرف خود درآوردند.

به گزارش شبکه المسیره، نیروهای ارتش و گروه‌های مردمی قبایل یمن، روز پنج‌شنبه (31 اردیبهشت) در حمله به این منطقه مرزی واقع در استان جازان مقادیری از مهمات متعلق به ارتش سعودی را منهدم ساختند.

 

به گزارش این شبکه خبری، نیروهای ارتش و گروه‌های مردمی یمن در حملاتی دیگر پایگاه‌های نظامی عربستان در مناطق کوهستانی دخان، الدود، العین الحاره و الجابری را نیز در منطقه الخوبه در استان جازان هدف حملات موشکی و خمپاره قرار دادند. 

در پی این حملات نیروهای نظامی عربستان مواضع خود را ترک و از منطقه عقب نشینی کردند. برخی گزارش های تایید نشده از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای سعودی در این حملات حکایت دارد. 

روز چهارشنبه (30 اردیبهشت) نیز نیروهای قبایل یمن پس از حمله به یک پایگاه نظامی مرزی در خاک عربستان به این پایگاه نفوذ کردند.

به گزارش شبکه المسیره، در این حمله 18 نظامی سعودی کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند.

تصویر یک پایگاه نظامی مرزی عربستان پس از حمله نیروهای مردمی یمن، 31 اردیبهشت 1394

 

تداوم حملات عربستان سعودی به یمن

هواپیماهای جنگنده عربستان سعودی در ادامه حملات خود به یمن، روز پنج شنبه پایگاه الدیلمی در نزدیکی فرودگاه صنعا، پایتخت یمن را هدف قرار دادند. 

به گزارش شبکه المسیره، هواپیماهای جنگنده سعودی همچنین پایگاه هوایی العند و منطقه صبر در استان لحج در جنوب غرب یمن را نیز هدف حملات خود قرار دادند.

با گذشت نزدیک به دو ماه از آغاز تجاوز نظامی عربستان به یمن، بنا به آمار سازمان ملل متحد، بیش 1850 یمنی از جمله کودکان و زنان در این حملات کشته شده‌اند.

ف ع /م ب

نظر شما