شناسهٔ خبر: 5274817 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

ویدئو: حمله و نفوذ قبایل یمن به مناطق مرزی عربستان سعودی

صاحب‌خبر -

نیروهای قبایل یمن در پاسخ به جنایات عربستان سعودی، مناطق مرزی عربستان را مورد هدف قرار داده و دهها کشته و زخمی بر جا گذاشتند. 

به گزارش شبکه «المسیره»، قبایل منطقه مرزی علب در یمن به پایگاه نظامی مرزی عربستان سعودی حمله کردند. بنابر گزارش های تایید نشده، در این حمله دست کم 11 نیروی سعودی کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند. 

شبکه المسیره تصاویری ویدیویی از این حمله به پایگاه نظامی عربستان سعودی پخش کرد. در بخشی از این تصاویر یک تانک منهدم شده سعودی قابل مشاهده است.

تصاویر پخش شده از شبکه المسیره همچنین عقب نشینی نیروهای نظامی عربستان و همچنین ورود نیروهای قبایل یمن به این پایگاه نظامی را پس از این حملات نشان می‌دهد.

المسیره همچنین اعلام کرد توپخانه‌ی ارتش یمن نیروهای نظامی عربستان سعودی را در مناطق مرزی هدف قرار داد.

در همین راستا قبایل منطقه مرزی طخیه‌ی یمن یک خودروی نظامی سعودی را منهدم کردند.

قبایل مناطق مرزی یمن تا کنون چند نوبت حملاتی را در خاک عربستان انجام داده اند که تلفاتی را برای نیروهای سعودی به همراه داشته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین بدون مجوز سازمان ملل و با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت، این کشور را هدف تهاجم و تجاوز نظامی قرار داده است.

حدود دو ماه از تجاوز عربستان به یمن می‌گذرد و بنا به آمار سازمان ملل متحد، بیش 1850 یمنی از جمله کودکان و زنان در این حملات کشته شده‌اند.

ف ع/پ ک ف/م ب

نظر شما