شناسهٔ خبر: 52825326 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

اوکراینی‌ها به اندازه دیگر مردم جهان نگران جنگ در کشورشان نیستند!

کارشناس بخش اوراسیای اندیشکده شورای آتلانتیک آمریکا با اشاره به اختلاف نظر شهروندان اوکراینی در قبال حمله روسیه به این کشور، اظهار می‌کند: بسیاری شهروندان اوکراینی می‌گویند که کشورشان «هشت سال است که در جنگ بوده و هیچ اتفاقی نخواهد افتاد».

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، روس‌ها در حال پیشروی در خاک اوکراین هستند و تقریبا هر روز مناطق بیشتری را به تصرف خود درمی‌آورند و اخبار مربوط به آن تقریبا به تیتر یک تمام رسانه‌های معتبر دنیا و افکار عمومی تبدیل شده است. این در حالی است که در خودر اوکراین رویکرد نسبتا متفاوتی در این خصوص وجود دارد.

ولادیسلاو دیویدزون –کارشناس بخش اوراسیای اندیشکده شورای آتلانتیک آمریکا- در مورد واکنش مردم اوکراین به بحران اخیر کشورشان بیان می‌کند: اختلاف نظرهایی بین مردم در مورد بحران کنونی و احتمال تهاجم تمام عیار وجود دارد. در حالی که بسیاری از مردم دست به اقدامات دفاعی و آمادگی جمعی زده‌اند، به نظر می‌رسد بسیاری دیگر به طور کامل وضعیت را نادیده می‌گیرند. بسیاری شهروندان اوکراینی در پاسخ به سوالات مرتبط با جنگ فعلی می‌گویند که کشورشان «هشت سال است که در جنگ بوده» یا «هیچ اتفاقی نخواهد افتاد». به اعتقاد این کارشناس آمریکایی، حدود نیمی از مردم «کیف» دیدگاه دومی را باور دارند؛ البته رویکردها در مناق مختلف تفاوت دارد.

بر این اساس، در شهر خارکیف مردم نسبت به موضوع بی‌تفاوت هستند؛ در کیف آمیزه‌ای از توهم و انکار و در اودسا همیشه مهمانی برقرار است: گویی هیچ اتفاقی نمی‌افتد. بی‌تفاوتی و انعطاف‌پذیری که به مردم اوکراین این امکان را داده تا از آسیب‌های هشت ساله جنگ عبور کنند، به یکباره به آنها کمک می‌کند تا با وضعیت فعلی کنار بیایند و همچنین به بسیاری اجازه می‌دهد حتی از فکر کردن به آن اجتناب کنند.

انتهای پیام/      

برچسب‌ها:

نظر شما