شناسهٔ خبر: 52823364 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

گروه‌های فلسطینی خواستار تحقیق در مورد سوء قصد به جان «خضر عدنان» شدند

گروه‌ها و جریان‌های ملی و اسلامی فلسطینی در نوار غزه از تشکیلات خودگردان خواستند سریعا تحقیقاتی را در رابطه با سوء قصد به جان شیخ خضر عدنان از رهبران جهاد اسلامی در مرکز شهر نابلس انجام دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گروه‌های فلسطینی امروز یکشنبه در نشستی در شهر غزه که به دعوت جنبش جهاد اسلامی برگزار شده بود، به بررسی حادثه تیراندازی به سمت خضر عدنان در شهر نابلس پرداختند.

 

جهاد اسلامی تاکید کرد که این جنایتی همه جانبه است و سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان و مزدوران آن‌ها مسئول آن هستند.

 

خضر حبیب از رهبران جهاد اسلامی در کنفرانسی خبری پس از این نشست از تمامی گروه‌های فلسطینی دعوت کرد با هرج و مرج و ناامنی ایجاد شده در کرانه باختری که مسبب آن سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان هستند، مقابله کنند.

 

حبیب تصریح کرد که برخی افراد در داخل سرویس‌های امنیتی رام الله به دنبال حذف چهره‌های ملی هستند و برخی رسانه‌ها نیز در همین راستا هجمه‌ای را علیه شخصیت‌ها و چهره‌های ملی در کرانه باختری به راه انداخته‌اند.

 

وی تعرض به شیخ خضر عدنان را اقدامی در جهت خدمت به دشمن صهیونیستی خواند. این رهبر جهاد اسلامی اظهار داشت که بهتر بود جلوی ورود نظامیان و شهرک نشینان اشغالگر به نابلس گرفته می شد. خضر حبیب حمایت خانواده های شهدا از شیخ خضر عدنان را ستود.

 

از سوی دیگر، خالد البطش عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی نیز حمله به شیخ خضر عدنان را یک جنایت به تمام معنا دانست و گفت هدف از این حمله، سرکوب صدای مقاومت در کرانه باختری است.

 

همچنین حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس نیز مسئولیت سوء قصد به جان این رهبر جهاد اسلامی را متوجه سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان دانست.

 

قاسم ضمن اعلام همبستگی با عدنان، اظهار داشت که برخی در سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان به دنبال حذف و به حاشیه راندن تمامی چهره های ملی از هر گروه و جریانی هستند.

 

محمد البریم سخنگوی کمیته های مقاومت هم تاکید کرد که به هیچ وجه نباید در برابر این جنایت سکوت کرد.

 

البریم گفت که شیخ عدنان یک چهره ملی است و هرگونه تعرض به او تعرض به همه فلسطینیان است.

 

احمد خریس مسئول دفتر اطلاع رسانی جبهه خلق هم خواستار بازخواست و مجازات تمامی کسانی شد که در این جنایت به هر شیوه ای دست داشتند.

 

خریس خواستار حمایت همه جانبه ساکنان کرانه باختری از چهره های ملی شد.

 

در همین راستا، عصام ابو دقه از رهبران جبهه دمکراتیک خواستار تحرک تمامی طرف ها برای توقف هرگونه تعرض علیه شخصیت های مبارز و ملی شد و تاکید کرد که هدف از چنین جنایاتی صرفا خدمت به اهداف دشمن صهیونیستی است.

یاسر خلف سخنگوی جنبش احرار خاطر نشان کرد که این حمله در چارچوب تلاش ها برای سرکوب مقاومت صورت می گیرد.

پایان پیام/43

نظر شما