شناسهٔ خبر: 52822561 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزارت دفاع روسیه:

نیروهای روسی بر شهرهای «بردیانسک» و «انرگودار» مسلط شدند

رامین حسین آبادیان

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور کنترل شهرهای «بردیانسک» و «انرگودار» را به دست گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور کنترل شهرهای «بردیانسک» و «انرگودار» را به دست گرفتند.

بر اساس این گزارش، در ادامه بیانیه ارتش روسیه آمده است: ارتش روسیه منطقه اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را به طور کامل تحت محافظت و کنترل دارد. رژیم کی یف از مردم شهر به عنوان سپر انسانی برای ملی گراهایی که تجهیزات نظامی در مناطق مسکونی پایتخت مستقر کرده‌اند، استفاده می‌کند.

در ادامه بیانیه مذکور تأکید شده است: نیروهای مسلح روسیه فقط تأسیسات نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند. هیچ چیز جمعیت غیرنظامی این کشور را تهدید نمی‌کند. از آغاز عملیات روسیه ۱۱۱۴ زیرساخت نظامی اوکراین توسط نیروهای مسلح روسیه هدف قرار گرفته است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود همچنین پیامی را به ساکنان شهر «کی یف» پایتخت اوکراین مخابره کرده است. این وزارتخانه اعلام کرده است: تمامی غیرنظامیان در شهر کی یف می‌توانند آزادانه پایتخت اوکراین را در امتداد بزرگراه «کی یف» - «واسیلکوف» ترک کنند.

نظر شما