شناسهٔ خبر: 52803517 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

پیشنهاد مصری برای برگزاری نشست غیرعلنی با وزیر خارجه درباره مذاکرات هسته ای

نایب رئیس مجلس خطاب به نمایندگان گفت: ما هم اکنون در حال بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ هستیم بنابراین اگر موافق هستید روز سه شنبه از آقای امیرعبداللهیان دعوت کنیم تا با حضور در صحن علنی گزارشی از روند مذاکرات تا به امروز ارائه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدغنی نظری خانقاه در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه، 8 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی، با انتقاد از تبعیض هیات رئیسه در رابطه با ارائه نوبت به نمایندگان برای بیان تذکر در صحن علنی، گفت: سه روز گذشته مطلبی را مبنی بر اینکه دو نفر در حوزه انتخابیه ام را گرگ دریده است به صورت مکتوب ارائه دادم تا اجازه دهند به سازمان بی مسئولیت حفاظت محیط زیست تذکر داده شود چرا که این سازمان تمام شهرستان ما را منطقه حفاظتی محسوب می کند اما به این درخواستم ترتیب اثر داده نشد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در اخطاری دیگر براساس اصل 84 قانون اساسی، تصریح کرد: براساس این اصل هر نماینده در برابر ملت مسئول است و حق دارد در مورد همه مسائل داخلی و خارجی اظهارنظر کند بنابراین ما باید به عنوان نمایندگان مجلس در جریان مشروح مذاکرات وین قرار بگیریم تا مشخص شود در آن جا چه می گذرد و چگونه از حقوق ملت دفاع می شود.

وی تاکید کرد: لازم است حتما وزیر امور خارجه را به مجلس احضار کنیم تا در مورد آخرین وضعیت مذاکرات وین گزارش دهد چرا که ما باید در مقابل ملت پاسخگو باشیم بنابراین اینکه تنها 10 دقیقه قبل از آغاز صحن علنی را به بیان روند این مذاکرات اختصاص دهیم و به این نکته نیز هم اشاره شود همه موارد سری است قابل قبول نیست.

عبدالرضا مصری در پاسخ به وی افزود: امروز قبل از نشست علنی مباحثی پیرامون روند مذاکرات وین مطرح شد ضمن اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز از وزیر امور خارجه دعوت کرده تا با حضور در این کمیسیون به تشریح آخرین مراحل مذاکرات وین بپردازد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هنوز تصمیمی اتخاذ نشده و مذاکرات وین همچنان ادامه دارد ضمن اینکه آقای دکتر قالیباف نیز امروز در این رابطه به نمایندگان مجلس اطلاعاتی را ارائه دادند.

وی تاکید کرد: ما هم اکنون در حال بررسی لایحه بودجه 1401 هستیم بنابراین اگر موافق هستید روز سه شنبه از آقای امیرعبداللهیان دعوت کنیم تا با حضور در صحن علنی گزارشی از روند مذاکرات تا به امروز ارائه کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس یادآور شد: ما بنابر آئین نامه نمی توانیم در تعطیلات رسمی به بررسی لایحه بودجه بپردازیم اما مطابق با قانون چنانچه نمایندگان موافق باشند می توانیم از وزیر امور خارجه جهت ارائه گزارش از روند مذاکرات وین دعوت کنیم./

پایان پیام

نظر شما