شناسهٔ خبر: 52792001 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزارت صمت مکلف به واگذاری معادن از طریق مزایده شد

نمایندگان مجلس مصوب کردند کهه واگذاری مجوزها و معادن توسط وزارت صنعت از طریق مزایده عمومی و با احراز صلاحیت فنی و مالی متقاضیان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در  ادامه جلسه علنی شیفت سوم امروز شنبه (۷اسفند)مجلس شورای اسلامی و در بررسی بندهای درآمذی در بند ز تبصره ۷ مصوب کردند، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجاز به مولد سازی اموال و دارایی های غیر منقول و همچنین تغییر کاربری و فروش اموال غیر منقول مازاد خود و دستگاههای تابعه تا سقف یکصد هزار میلیارد (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.

نمایندگان همچنین بند ط  تبصره ۷ را  به شرح زیر تصویب کردند:
۱- وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است نسبت به واگذاری مجوزها و معادن از طریق مزایده عمومی و با احراز صلاحیت فنی و مالی متقاضیان اقدام نماید.
۲- هرگونه نقل و انتقال دارایی به/ از شرکتهای سهامی عام طرح(پروژه)، صندوق‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری اعم از طرح(پروژه)، زمین و ساختمان، املاک و مستغلات از پرداخت مشمول مالیات نقل و انتقال با نرخ صفر است.

بر اساس بند د تبصره ۷ لایحه؛ به دولت اجازه داده می شود مطالبات قبل از سال ۱۳۹۷ سازمان های گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) و توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بابت مشارکت در تأمین سرمایه بانک تخصصی صنعت و معدن و همچنین مطالبات سازمان های مذکور و وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه بابت سهم متعلق به آنها از واگذاری سهام مطابق قوانین مربوط، مشروط به انجام تکالیف موضوع قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴ ) قانون اساسی را با بدهی آنها به دولت بابت مالیات و سود سهام تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال به صورت جمعی-خرجی از طریق گردش خزانه تهاتر کند.

پایان پیام/33

نظر شما