شناسهٔ خبر: 52791422 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

/بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱/

مجوز مجلس به وزارت ارتباطات برای فروش 10 هزار میلیاردی اموال غیرمنقول/واگذاری مجوزها و معادن از طریق مزایده انجام می شود

نمایندگان وزارت صمت را مکلف کردند نسبت به واگذاری مجوزها و حق بهره برداری از معادن از طریق مزایده اقدام کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (شنبه، 7 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به بخش درآمدی لایحه بودجه 1401، به دلیل مغایرت بند (ز) تبصره 7 ماده واحده با ماده 115 قانون محاسبات عمومی با بیش از دو سوم آراء با آن موافقت کردند.

براین اساس 194 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر در جلسه برای بند (ز) تبصره 7 کسب شد.  

در بند (ز) آمده است: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجاز به مولد سازی اموال و دارایی های غیر منقول و همچنین تغییر کاربری و فروش اموال غیر منقول مازاد خود و دستگاههای تابعه تا سقف یکصد هزار میلیارد (100.000.000.000.000) ریال است.

همچنین در جریان رسیدگی به بند ط نمایندگان جزء یک این بند را با 155 رأی موافق، 51 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در جلسه اصلاح کردند.

بر اساس بند ط؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است نسبت به واگذاری مجوزها و معادن از طریق مزایده عمومی با احراز صلاحیت فنی و مالی متقاضی اقدام کند.

به دنبال این مصوبه علیرضا سلیمی در اخطاری تاکید کرد: واگذاری معادن امکان پذیر نیست بلکه حق بهره برداری از آن ها به افراد واگذار می شود.

نیکزاد تاکید کرد: منظور از واگذاری معادن همان واگذاری حق بهره برداری معادن است و معادن مادام العمر واگذار نمی شود.

در ادامه به دلیل مغایرت جزء 2 بند ط تبصره 7 ماده واحده با بند الف ماده 6 قانون برنامه ششم برای کسب رأی حداقل دو سوم به رأی گذاشته شد که نمایندگان با 202 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در جلسه جز مذکور را تصویب کردند.

در جز 2 بند ط تبصره 7 تاکید شد: هرگونه نقل و انتقال دارایی به/ از شرکتهای سهامی عام طرح(پروژه)، صندوق‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و یا صندوق¬های سرمایه¬گذاری اعم از طرح(پروژه)، زمین و ساختمان، املاک و مستغلات از پرداخت مشمول مالیات نقل و انتقال با نرخ صفر است./

پایان پیام

نظر شما