شناسهٔ خبر: 52791272 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حداکثر اختلاف قیمت تولید و مصرف ۳۰ درصد است

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور گفت: حداکثر اختلاف قیمت تولید و مصرف یک کالا نباید بیش از ۳۰ درصد باشد و مردم باید اگر اختلافی دیدند، مطالبه گری کنند و گزارش دهند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عباس تابش در دیدار با امام جمعه بوشهر بیان کرد: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که قیمت‌ها باید مدیریت و آنالیز و از اجحاف در حق مصرف‌کننده جلوگیری شود.
 
وی افزود: تنظیم بازار از ثبات متغیر‌های کلان اقتصادی و سپس فراوانی کالا می‌گذرد، برخی مواقع همه متغیر‌های اقتصادی در اختیار سردمداران و مدیران کشور نیست و تحریم بر آن‌ها تاثیر گذار است.
 
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور عنوان کرد: امروز به‌منظور اجرای طرح "درج قیمت تولیدکنندگان به‌جای قیمت مصرف کنندگان" به استان بوشهر سفر کرده ایم؛ این طرح در اجرای ماده ۲۳ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
 
وی ادامه داد: در این طرح به دنبال شفاف‌سازی هستیم تا مشخص شود فرایند افزایش قیمت از تولیدکنندگان به شرکت پخش و سپس از خرده‌فروش و به مصرف‌کننده بررسی می‌شود.
 
تابش گفت: برخی کالا‌ها از مرحله تولید تا مصرف ۱۶۰ درصد افزایش قیمت دارند، برای مثال یک فیلتر روغن ۱۸ هزار تومان به شرکت پخش تحویل داده می‌شود، اما ۴۸ هزار تومان به مردم فروخته می‌شود که اختلاف قیمت بسیار بالایی است.
 
وی بیان کرد: در طرح "درج قیمت تولیدکنندگان به‌جای قیمت مصرف کنندگان" بهای کالا، هزینه‌های تولید و قیمتی که باید به دست مصرف‌کننده برسد مشخص خواهد شد.
 
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور گفت: چهار گروه تولیدکننده، شرکت پخش، دلال و واسطه و فروشنده خرد با طرح "درج قیمت تولیدکنندگان به‌جای قیمت مصرف کنندگان" مخالف هستند، زیرا پول زیادی به جیب آن‌ها گروه می‌رود.
 
وی با تاکید براینکه وظیفه داریم در اجرای طرح "درج قیمت تولیدکنندگان به‌جای قیمت مصرف کنندگان" محکم پای کار باشیم، گفت: تولید و پخش را مکلف کردیم که این طرح را اجرا کنند و نیاز است که به صورت شبانه‌روزی نظارت‌های لازم بر اجرای این طرح انجام بگیرد.
 
تابش با بیان اینکه در اجرای طرح "درج قیمت تولیدکنندگان به‌جای قیمت مصرف کنندگان" انتظار داریم که بسیج نیز همراه شود، عنوان کرد: بین قیمت تولید و مصرف یک کالا نباید اختلاف بیش از ۳۰ درصدی وجود داشته باشد و مردم باید اگر اختلافی دیدند گزارش دهند و مطالبه گری کنند.
 
وی با بیان اینکه مردم ناظر ما هستند، بیان کرد: روی کالا باید قیمت تولیدکننده و قیمت مصرف‌کننده مشخص شود و درصدی که لازم است رعایت شود. مردم باید بتوانند قیمت کالا را استعلام کنند.

نظر شما