شناسهٔ خبر: 5278947 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لحظه به لحظه با یمن؛ عملیات «ناامید» عربستان - روز ۳۰

کشته شدن یک خانواده ۸ نفره در حملات بمب‌افکن‌های عربستان/حمله موشکی و توپخانه‌ای به پادگان‌های نظامی جنوب عربستان/ انصارالله: از مناطق مختلف یمن عقب‎نشینی نمی‎کنیم

عربستانی‌ها در حالی پنجاه و هفتمین روز حملات خود به یمن را آغاز کردند که حمله برق‌آسای قبایل یمنی به نیروهای سعودی، موجی از وحشت را در میان آنها برانگیخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (21 آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات «طوفان قاطع» را که بیش از 2500 کشته و بیش از 3000 زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه 6 فروردین آغاز و هدف آن را بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.

مخاطبان گرامی می‌توانند اخبار بیست و نهمین روز تجاوز در یمن را اینجا دنبال کنند.

* * * * * *

اخبار روز سی‌ام را در زیر دنبال کنید:

 

 

*

* کشته شدن یک خانواده 8 نفره یمنی در حمله جنگنده‌‎های عربستانی

* در حمله امروز جنگنده‌های عربستان سعودی به یک خودرو در جاده «کحلان عفار» واقع در استان حجه یمن، 6 تن از جمله یک زن کشته شدند.

*مخالف انصارالله با پیش‌شرط دولت مستعفی یمن برای شرکت در کنفرانس ژنو/سخنگوی جنبش انصارالله در پاسخ به پیش‌شرط وزیر خارجه دولت مستعفی یمن برای شرکت در کنفرانس صلح ژنو مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای انصارالله از مناطق یمن تاکید کرد انصارالله با درخواست تحویل سلاح مخالف است و آن را رد می‌کند.

*پادگان‌های نظامی در جنوب عربستان موشک‌باران شد

*بمباران دفتر شبکه المسیرة برای سومین بار و بمباران مدرسه الزهرا در منطقه «الضحیان»

*اجتماع بزرگ رؤسای قبائل یمنی علیه عربستان/ کشته شدن 17 نظامی سعودی

*معاون رئیس‌جمهور عراق: حمله به یمن وحشیانه و فاقد مشروعیت است

* تأکید مصر و آمریکا بر لزوم حل سیاسی بحران یمن،‌ عراق و سوریه

*در پی اتفاقات دو روز گذشته، ارتش یمن و نیروهای مردیم به برخی نقاط نظامی در عمق خاک عربستان تسلط یافتند

* بمباران قلعه تاریخی «القاهره» در استان تعز

* نشست نزدیک اعضای اتحادیه اروپا و شورای همکاری در دوحه

*عربستان بازار صعده و مقر یونیسف در یمن را بشدت بمباران کرد

* بی‌اعتنایی سازمان ملل به نشست ریاض برای یمن/ انصارالله در کنفرانس ژنو

* منطقه نظامی الردیف در خاک عربستان تحت کنترل نیروهای یمنی قرار گرفت/ ارتش و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله یمن کنترل منطقه نظامی کوه «الردیف» را در اختیار گرفتند و در پی درگیری در این منطقه، دهها نظامی عربستان فرار کردند/ در این درگیری تعدادی از خودروهای نظامی سعودی منهدم شد

* تشدید درگیری‌های انصارالله با نیروهای حزب اخوانی «الاصلاح» یمن در استان «تعز»/ حزب اخوانی الاصلاح تحت حمایت عربستان سعودی است

* 26 نظامی سعودی در حمله نیروهای یمنی کشته و زخمی شدند/منابع رسانه‌ای خبر دادند که در حمله روز گذشته نیروهای قبایلی یمنی به یک پاسگاه‌های مرزی عربستان در استان نجران 26 نظامی سعودی کشته و زخمی شدند.

* انتقاد ظریف از روند کمک‌رسانی بین‌المللی به یمن/محمدجواد ظریف در دیدار با هماهنگ‌کننده کمکهای اضطراری سازمان ملل گفته که اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نباید روند کمک رسانی به یمن را با اختلال مواجه کند.

«عبدالملک الحوثی»: تنها راه‌حل سیاسی، گفتگو در کشوری بی‌طرف است/ اگر ارتش یمن و انصارالله نبودند، امروز القاعده یمنی‌ها را سر می‌برید

شورای امنیت خواستار حضور بدون پیش‌شرط گروه‌های یمنی در مذاکرات ژنو شد/ شورای امنیت از گروه‌های یمنی خواست تا بدون پیش‌شرط در مذاکرات صلح 7 خرداد ژنو حاضر شوند.

 

 

ریاض: آماده اعلام مجدد آتش‌بس در یمن هستیم/ایران نباید در کنفرانس ژنو شرکت کند

تصاویری از حال و روز این روزهای مردم یمن

*کشتی امدادرسان ایرانی برای بازرسی به جیبوتی می‌رود/ الحدیده یمن مقصد بعدی «ایران‌شاهد»

*ناو رزمی البرز به کنار کشتی امدادرسان ایرانی‌ در خلیج عدن آمد

*جنگنده‌های سعودی منطقه «زنجبار» در جنوب کشور را در 4 نوبت بمباران کردند

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما