شناسهٔ خبر: 52783276 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

۶۲ درصد آمریکایی‌ها: اگر ترامپ رییس‌جمهور بود، روسیه به اوکراین حمله نمی‌کرد

روزنامه روسی: روسیه نیز سرنوشتی مشابه⁧ ایران⁩ خواهد داشت!

صاحب‌خبر -
گروه بین‌الملل: مرکز مطالعات سیاسی هاروارد نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرده که بر مبنای آن ۶۲ درصد رای‌دهندگان آمریکایی اعلام کرده‌اند معتقدند اگر دونالد ترامپ رییس‌جمهور بود، روسیه به اوکراین حمله نمی‌کرد. در این نظرسنجی ۵۹ درصد هم گفتند حمله پوتین به اوکراین به دلیل مشاهده ضعف در بایدن بوده است.

تحریم‌های کم‌سابقه علیه پوتین و لاوروف؛ ورودشان به آمریکا ممنوع شد
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده تحریم‌هایی از جمله ممنوعیت سفر به آمریکا را علیه ولادیمیر پوتین و سرگئی لاوروف، رئیس جمهور و وزیر خارجه روسیه، اعمال کرد. این اقدام کم‌سابقه ایالات متحده در تحریم رئیس یک دولت، یک روز پس از حمله گسترده نیروهای روسیه به اوکراین از طریق زمین و دریا و هوا رخ داده است. حمله روسیه به اوکراین بزرگ‌ترین یورش علیه یک کشور اروپایی از زمان جنگ جهانی دوم به این سو محسوب می‌شود. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، گفت که اقدامات هماهنگ برای تحریم پوتین، پیام مهمی را در بر دارد.

«روسیه» پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت تهاجم خود به اوکراین را وتو کرد!
شب گذشته، پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا و آلبانی برای محکومیت روسیه در حمله به اوکراین با رای وتوی روسیه به تصویب نرسید.
نتیجه رای گیری قطعنامه پیشنهادی علیه محکومیت حمله روسیه:
۱۱ رای مثبت
۳ رای ممتنع؛ چین، هند، امارات
۱رای منفی: روسیه(وتو)

رنو و فولکس‌ واگن کارخانه‌های خود را در روسیه تعطیل می‌کنند
در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین، چندین شرکت بزرگ خودروسازی، از جمله رنو و فولکس‌ واگن و همچنین شرکت تایرسازی کیان‌تایرز اعلام کردند که کارخانه‌های خود را در روسیه تعطیل و آن‌ها را به کشورهای دیگر منتقل می‌کنند.

روزنامه روسی: روسیه نیز سرنوشتی مشابه⁧ ایران⁩ خواهد داشت!
روزنامه نوایاگزته روسیه: همه چیز نابود خواهد شد. روسیه بیشتر ضرر خواهد کرد و سرنوشتی مشابه ⁧ ایران⁩ خواهد داشت. جهان به دو بخش تقسیم شده، یکی دنیای آزاد با اقتصاد، فناوری و علم. دیگری ایران و ⁧ روسیه⁩ است که فقط به دنبال⁧ ایدئولوژی⁩ رسمی و مبارزه با دشمنان غربی هستند.
هیات نظارت بر رسانه های روسیه به رسانه‌ها بخشنامه کرد از عبارت “تهاجم” و “حمله” استفاده نکنند! همچنین این هیات به 10 رسانه تذکر داد تا از انتشار اخبار و شایعات غلط نسبت به حوادث خودداری کنند. این هیات دستور داد رسانه ها ، اخبار غیر همسو با نظر دولت درباره حوادث اوکراین را حذف کنند.

پیام بی‌صدای رئیس‌جمهور اوکراین به رهبران جهان
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، به یک‌باره حساب کاربری تمام رهبران جهان را که در توییتر دنبال می‌کرد، «آنفالو» کرد. زلنسکی دیشب در سخنرانی خود اعلام کرده بود که کشورش تنها مانده است. گفتنی اینكه، واشنگتن‌پست نوشته است: زلسنکی پیشنهاد آمریکا برای ترک کی‌یف را نپذیرفت. دیشب آمریکا از رئیس جمهور اوکراین خواست از کی یف خارج شود اما وی پیشنهاد آمریکا را رد کرد و گفت جنگ اینجاست و من به مهمات نیاز دارم نه فرار!

متجاوزان روسیه مغازه های شهر سقوط کرده ملیتوپل را غارت می‌کنند!
...

انتقاد از موضع مسولان جمهوری اسلامی درباره لشکرکشی روسیه

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: موضعگیری‌های مسئولان کشورمان در قبال لشکرکشی روسیه به اوکراین بهیچوجه با معیارهای شناخته شده نظام جمهوری اسلامی منطبق نیست. روسیه آشکارا مرتکب نقض حاکمیت اوکراین شده و اشغال نظامی یک کشور کاملاً برخلاف قوانین بین‌المللی، موازین اخلاقی و ضوابط شرعی است. به همین دلیل، مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید بدون ملاحظات سیاسی، جنگ‌افروزی روسیه را صریحاً محکوم کنند و به مسئولین کرملین گوشزد نمایند که راه صحیح، پیگیری مسأله از مجرای سیاسی و گفتگوهای «مسکو – کی‌یف» است. ما نباید فراموش کنیم که روس‌ها در غیرقابل اعتماد بودن اگر بدتر از آمریکائی‌ها نباشند بهتر از آنها نیستند. کارنامه تجاوز روس‌ها به آذربایجان و گیلان و به توپ بستن حرم امام رضا علیه‌السلام و همراهی با صدام، این واقعیت را به روشنی نشان می‌دهد.

نظر شما