شناسهٔ خبر: 52776831 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شرکت در مجمع اپک جدیت دیپلماسی منطقه‌ای ایران را اثبات می‌کند

تحلیلگر مسائل منطقه معتقد است که حضور رئیس جمهور در مجمع اپک، پیگیری جدی دیپلماسی منطقه ای توسط ایران را اثبات می‌کند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - محمد پارسا نجفی تحلیلگر مسائل منطقه گفت: دیپلماسی منطقه ای بهترین اقدام در راستای افزایش صادرات و تضمین درآمد ارزی برای ایران محسوب می‌شود. در اصل دیپلماسی منطقه ای یک ضربه جانانه به تحریم های آمریکاست.

نجفی معتقد است که هدف تحریم ها منزوی کردن ایران در منطقه و جهان بود و فعالیت دولت سیزدهم در راستای دیپلماسی منطقه ای گام بسیار مهمی برای رونق اقتصاد و افزایش صادرات محسوب می‌شود. ایران دومین مالک گاز طبیعی در جهان پس از روسیه است و یکی از مسائلی که در نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز توسط رئیس جمهور مطرح شد، مسئله سواپ نفت بین شمال ، جنوب ، شرق و غرب ایران است که می‌تواند ایران را به یک چهارراه انرژی تبدیل کند.

حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور روز سه‌شنبه در نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز گفت: ایران، با اتکا به ذخائر عظیم گازطبیعی و موقعیت جغرافیایی استراتژیک خود، قصد دارد با توسعه همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه با کشورهای همسایه و سایر کشورها، نقشی متناسب با این حجم از ذخایر در بازار جهانی گاز ایفا کند.

نجفی گفت:گام‌های اولیه این راهبرد با قرارداد سواپ گازی سه جانبه بین ایران، ترکمنستان و آذربایجان در نوامبر ۲۰۲۱ برداشته شد. ما آمادگی داریم اینگونه مدل‌های همکاری و مشارکت را بصورت حداکثری توسعه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما