شناسهٔ خبر: 52773843 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

اسپوتنیک:

اوکراین با پیشنهاد روسیه برای مذاکره موافقت کرد

سخنگوی ریاست جمهوری اوکراین از موافقت کی یف با پیشنهاد روسیه برای مذاکره خبر داد و اعلام کرد زمان و مکان مذاکره در حال بررسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد که با پیشنهاد روسیه برای مذاکره موافقت کرده است و طرفین در حال بررسی زمان و مکان مذاکره هستند.

وی با اعلام این خبر افزود: ما اظهارات مبنی بر امتناع خود از مذاکره را رد کرده و آماده گفتگو درباره صلح و توقف درگیریها هستیم.

سخنگوی ریاست جمهوری اوکراین در ادامه گفت: هر چه مذاکرات سریعتر آغاز شود، شانس از سرگیری زندگی عادی بیشتر می شود.

وزارت خارجه بلاروس پیش از این اعلام کرد که کشورش در صورتی که روسیه و اوکراین حاضر به مذاکره شوند، تمامی تلاش خود را برای موفقیت این مذاکرات به کار خواهد گرفت و میزبانی از هر نوع مذاکره‌ای در این زمینه را خواهد پذیرفت.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، بلاروس همواره بر آمادگی خود برای برقراری صلح در اوکراین و توقف خشونت‌ها و خونریزی میان دو ملت تاکید کرده است.

وزارت خارجه بلاروس افزود: ما همواره خواهان حل و فصل اختلافات از طریق راههای دیپلماتیک و گفتگو هستیم و تمامی طرف‌ها را به سازش دعوت می‌کنیم. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین پیش از این گفته بود روسیه آماده است هیئتی شامل نمایندگان وزارت خارجه، دفاع و ریاست جمهوری روسیه را برای مذاکره با طرف اوکراینی به مینسک اعزام کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما