شناسهٔ خبر: 52772102 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

دو هزار و نهصد و سی‌‌امین بسته ویژه خبری «تابناک»

امام جمعه قم: ریشه اتفاقات توسعه طلبی دنیای غرب و ناتو است/احمد خاتمی: موافقان و مخالفان طرح صیانت خائن یا خبیث نیستند/نامه هشدار احمدی نژاد به پوتین

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند عامل افشای اسامی برندگان فیلم‌فجر مشخص شد / امام جمعه کرج: همه گره‌ها با این مذاکرات در وین باز شده /اعضای کمیسیون مشترک در زمان رای گیری درباره طرح صیانت نمی‌دانستند به چه چیزی دارند رای می‌دهند ... را می‌خوانید.

صاحب‌خبر -

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

امام جمعه قم: ریشه اتفاقات توسعه طلبی دنیای غرب و ناتو است
آیت‌الله حسینی بوشهری، خطیب نمازجمعه قم با تأکید بر اینکه ریشه این اتفاقات توسعه طلبی دنیای غرب و ناتو است، گفت: موضع رسمی جمهوری اسلامی این است که ما به دنبال جنگ نیستیم و ما طعم تلخ جنگ را کشیده‌ایم و جنگ را محکوم می‌کنیم اما توسعه طلبی را هم محکوم می‌کنیم. خطیب نماز جمعه قم با بیان اینکه ما حوادث روسیه و اوکراین را از قضیه تاریخی بررسی می‌کنیم و از جناحی طرفداری نمی‌کنیم، گفت: زمانی که شوروی فرو ریخت، یکی از پیمان‌هایی که بسته شد این بود ناتو در این منطقه ورود نداشته باشد؛ اما این ناتو بر سر پیمانش ماند؟

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهایی که بلوک شرق بودن به صورت پلکانی وارد ناتو کردند و آرام آرام نیروهایشان آوردند تا به اوکراین رسیدند و رئیس جمهور اوکراین نیز در دامن غرب قرار گرفت و کشور روسیه نیز به این‌ها اعلام کرد که عقب‌نشینی کنید، اما آن‌ها گفتند که حاضر به عقب‌نشینی نیستیم. وی با تأکید بر اینکه ریشه این اتفاقات توسعه طلبی دنیای غرب و ناتو است، افزود: موضع رسمی جمهوری اسلامی این است که ما به دنبال جنگ نیستیم و ما طعم تلخ جنگ را کشیده‌ایم و جنگ را محکوم می‌کنیم اما توسعه طلبی را هم محکوم می‌کنیم.

عامل افشای اسامی برندگان فیلم‌فجر مشخص شد
سایت «سینماتیکت» بیانیه‌ای را درباره نشر اطلاعات اختتامیه جشنواره فیلم فجر منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: سلام به اهالی سینما و مسئولان فرهنگ و هنر سرزمین‌مان ایران
بعضی موقعیت‌ها و شرایط را به هیچ زبانی نمی‌توان توضیح داد چه برسد به توجیه. حتماً سکوت درست‌ترین پاسخ در این موقعیت‌های پیچیده نیست؛ ولی اگر گزینه دیگری نباشد، احتمالا بهترین انتخاب است تا به کمک گذر زمان پاسخ مناسب‌تری بیابیم. ساعت ۱۹:۱۵ روز ۲۲ بهمن، درست در روز برگزاری اختتامیه چهلمین جشنواره فجر، به علت یک اشتباه اپراتوری-انسانی لیست برندگان بر روی سایت «سینماتیکت» به مدت ۱۵ دقیقه منتشر و سپس از دسترس خارج شد. قطعا اتفاق بسیار خسارت‌آوری بود؛ اول برای جشنواره و سپس برای سایت سینماتیکت که همیشه مورد حمایت مردم عزیزمان بوده است. «سینماتیکت» کاملا مسئولیت این اشتباه و سهل‌انگاری غیرعمدی و اپراتوری-انسانی را می‌پذیرد. هرچند که از ساعت ۱۶ در توییتر بخش مهمی از این اطلاعات منتشر شده بود -که البته از خطا و مسئولیت ما چیزی کم نمی‌کند.

امام جمعه کرج: همه گره‌ها با این مذاکرات در وین باز شده
حسینی‌ همدانی با اشاره اینکه اکراین به تمام تعهدات خود در مقابل با آمریکا و انگلیس عمل کرد، گفت: امروز آمریکا و انگلیس بعد از درگیری و جنگ اعلام کردند که ما فقط روسیه را تحریم می کنیم، چون اکراین برای این دو کشور ارزشی ندارد که به دفاع از این کشور وارد جنگ شوند. نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه مذاکره مستقیم ایران و آمریکا هیچ گرهی از توافقات باز نمی‌کند، ادامه داد: همه گره‌ها با این مذاکرات باز شده و آمریکا به جای بازی رسانه ای باید تصمیم بگیرد و اگر تصمیم نگیرد پاسخ همیشگی ما به این زیاد خواهی‌ها شعار مرگ بر آمریکاست. امام جمعه کرج با بیان اینکه دستورات رئیس جمهور در مورد اجرای قوانین بر زمین مانده و اجرا نشده قابل تقدیر است، گفت: در مورد نظارت بر بازار و قیمت اجناس و افزایش توان خرید مردم منتظر دستورات برنده رئیس جمهور هستیم تا مردم در این ایام دچار زحمت نشوند.

اعضای کمیسیون مشترک در زمان رای گیری درباره طرح صیانت نمی‌دانستند به چه چیزی دارند رای می‌دهند
جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی: نکته بااهمیت این است که امروز کسب و کارهای حاضر در فضای مجازی دغدغه مند هستند. ما حدود ۲ میلیون شغل مستقیم و ۹ میلیون شغل غیر مستقیم با این فضا داریم. اگر این طرح تصویب شود و یک پلتفرم مانند اینستاگرام فیلتر شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ چه کار می‌خواهیم انجام دهیم؟ شغل هایی هستند که از این فضا درآمد دارند و هیچ اتکایی به دولت ندارند. این خیلی مهم است. متاسفانه خود اعضای کمیسیون مشترک نیز در زمان رای گیری کلیات این طرح نمی دانستند که چه طرحی را دارند تصویب می کنند. این است که بنده می‌گویم این کمیسیون برای بررسی این طرح صلاحیت ندارد.

احمد خاتمی: موافقان و مخالفان طرح صیانت خائن یا خبیث نیستند؟
سید احمد خاتمی: موافقان این طرح بگویند می خواهند چه کنند. بگویند کسب و کار مردم را در نظر می گیرند. مخالفان هم خیلی صریح نظر خود را اعلام کنند تا این طرح پخته شود. الان طرح نه به بار است نه به دار. پس چرا با عصبانیت صحبت می کنند و عده ای می گویند خیانت و خباثت است.در فضایی آرام و منطقی مسأله بررسی و روال قانونی طی شود. وقتی قانون شد همه باید تبعیت کنند. وی در ادامه درباره مذاکرات وین تصریح کرد: رهبری اجازه مذاکره داده اند تا تحریم ها لغو شود. مذاکره کنندگان فرزندان و دلسوزان ملت هستند. توجه دارند نقطه نهایی مذاکرات، لغو همه تحریم ها بخصوص تحریم های بانکی و تجاری است. اگر این تحریم ها لغو نشود گویی اصلا مذاکره نشده است. امیدواریم خبرهای خوش براش ملت در راه باشد به هر حال شما ملت پیروز این مسیر هستید. این ملت خستگی را خسته کرده اند و همچنان در صحنه خواهند بود.

خطیب جمعه اهواز: اگر می‌خواهید مانند اوکراین اِشغال نشوید، قدرتمند شوید
حجت الاسلام سیدمحمدعبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در در خصوص حمله روسیه به اوکراین اظهار کرد:نماینده پارلمان اوکراین گفته است سال ۱۹۹۴ با تضمین آمریکا، انگلیس و روسیه زرادخانه هسته‌ای خود را تسلیم کردیم، امروز کشته می‌شویم و سلاح هسته‌ای نداریم. وی ادامه داد:کسانی که می گفتند عصر موشک گذشته و عصر مذاکره است کجا هستند این روزها را ببینند؟ قدرت بازدارندگی حرف اول را در دنیا می‌زند اگر می خواهید اِشغال نشوید تجزیه نشوید باید قدرت بازدارندگی را افزایش داد.

نامه هشدار احمدی نژاد به پوتین
محمود احمدی نژاد در نامه به رئیس جمهور روسیه با اشاره به نتایج سوء فراوان ناشی از طولانی شدن غیر متعارف دوره مسئولیت افراد، گروه‌ها و یا احزاب نوشت: شکل‌گیری باندهای قدرت و ثروت، از بین رفتن شور و نشاط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، بسته شدن فضای نقد و ارزیابی منصفانه، پنهان شدن مفاسد و سوء‌استفاده‌ها، عقب‌افتادگی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، سرکوب استعدادها و اندیشه‌های بالنده‌تر و جدیدتر و بسته شدن راه رشد و اثرگذاری نیروها و توانمندی‌های خارج از حلقه بسته حاکمان از جمله آثار طولانی شدن دوره مسئولیت‌هاست که دیکتاتوری نتیجه طبیعی آن است.در این نامه با اشاره به نتایج سوء فراوان ناشی از طولانی شدن غیر متعارف دوره مسئولیت افراد، گروه‌ها و یا احزاب آمده است: شکل‌گیری باندهای قدرت و ثروت، از بین رفتن شور و نشاط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، بسته شدن فضای نقد و ارزیابی منصفانه، پنهان شدن مفاسد و سوء‌استفاده‌ها، عقب‌افتادگی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، سرکوب استعدادها و اندیشه‌های بالنده‌تر و جدیدتر و بسته شدن راه رشد و اثرگذاری نیروها و توانمندی‌های خارج از حلقه بسته حاکمان از جمله آثار طولانی شدن دوره مسئولیت‌هاست که دیکتاتوری نتیجه طبیعی آن است.

نظر شما