شناسهٔ خبر: 52767396 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

AFC از اصلاحات چشمگیر در لیگ قهرمانان آسیا پرده برداشت

تهران- ایرنا- کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) پس از برگزاری جلسه کمیته اجرایی این نهاد، از اعمال اصلاحات تاریخی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا، براساس این اصلاحات که اساسنامه آن مطابق خط مشی ارائه شده توسط «شیخ سلمان بن ابراهیم آل‌خلیفه» رییس ای‌اف‌سی در هشتمین نشست کمیته اجرایی این نهاد مشخص شده بود، رقابت‌های لیگ قهرمانان و AFC کاپ از تقویم کنونی فاصله گرفته و همگام با تقویم فوتبال اروپا برگزار می شود.

بنابراین برای کشورهایی که در حال حاضر فصل خود را در قالب فصول پاییز - بهار برگزار می کنند، نتایج فصل ۲۰۲۱-۲۲ خود را برای کسب سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا و AFC کاپ بعدی در نظر نخواهند گرفت. در عوض تیم‌ها بر اساس نتایج فصل ۲۰۲۲-۲۳ در این رقابت ها شرکت خواهند کرد.

کمیته اجرایی ای‌اف‌سی در تصمیم تاثیرگذاری دیگر و با هدف بهبود سطح کیفی، رقابتی و وجهه مسابقات باشگاهی این نهاد، تایید کرد که پیشنهاد افزایش سهمیه بازیکنان خارجی در فهرست اعلامی بازیکنان تیم‌ها از ۱+۳ به ۱+۵ سهمیه(پنج بازیکن با ملیت‌های متفاوت و یک بازی از فدراسیون‌های عضو ای‌اف‌سی)، افزایش یافته و این تغییر از فصل فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ اعمال خواهد شد.

این کمیته در مورد محرومیت‌ها نیز، پیشنهاد کمیته مسابقات ای‌اف‌سی را تایید و قانون محرومیت خودکار یک جلسه‌ای بعد از دریافت دو کارت زرد اصلاح شد. براساس قانون جدید بازیکنان با دریافت سه کارت زرد در سه بازی مختلف، از همراهی تیمشان در یک بازی محروم می‌شوند. 

علاوه بر این، به توصیه کمیته مسوولیت اجتماعی ای‌اف‌سی در راستای تخصیص ۵درصد از جایزه نقدی قهرمان و نایب قهرمان در رقابت‌های آسیایی(لیگ قهرمانان و جام ملت‌های زنان آسیا)، به بنیاد رویای آسیایی، AFC کاپ نیز به این فهرست اضافه شد.

نظر شما