شناسهٔ خبر: 52763581 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پژوهشگر حوزه قطر در گفتگو با دانشجو مطرح کرد؛

هم‌سویی قطر با ایران از نظر مخالفت با فعالیت‌های رژیم صهیونیستی / امضا ۱۴ قرارداد بین دو کشور طی سفر رئیس جمهور + فیلم

یوسفی پژوهشگر حوزه قطر گفت: قطر از نظر مخالفت با فعالیت‌های رژیم صهیونیستی با ایران هم‌نظر است.

صاحب‌خبر -

یوسفی پژوهشگر حوزه قطر در گفتگو با خبرگزاری دانشجو گفت: قطر از نظر مخالفت با فعالیت‌های رژیم صهیونیستی با ایران هم‌نظر است.

وی با اشاره به گسترش روابط تجاری دو کشور ایران و قطر افزود: ایران آمادگی خود را جهت صادرات گاز به کشور‌های دیگر اعلام کرده است.

پژوهشگر حوزه قطر گفت: قطر روابط نزدیکی با ایالات متحده آمریکا دارد و این در کاهش روابط در طی چند سال گذشته تأثیر داشته است. تصور حاکمان قطر این هست که اگر تحریم‌های ایران حل شود، باعث جهش روابط اقتصادی ایران و قطر می‌شود.

یوسفی گفت: روابط بخش خصوصی ایران با قطر قابل توجه نیست و در صورت افزایش روابط باعث گشایش‌های اقتصادی خواهد. شد.
 
<div id="video-display-embed-code_1637866" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/998383/1637866?width=400&height=300"></script></div>
 
پژوهشگر حوزه قطر به سفر آیت الله رئیسی به قطر اشاره کرد و گفت: طی این سفر تاکنون حدود ۱۴ قرارداد دو طرفه امضا شده است. زمانی که قطر در سال ۲۰۱۷ تحریم شد، فقط ایران و ترکیه از او حمایت کردند.

وی افزود: روابط اقتصادی ایران و قطر باید یه یک حد مطلوبی نسبت به گذشته برسد. قرارداد‌های بین ایران و قطر در حوزه ترانزیت، مبادلات کالا، گردشگری و جام جهانی قطر می‌باشد.
 
یوسفی گفت: یکی از قرارداد‌های بین ایران و قطر مبینی بر ساخت تونل زیردریا هست که ایران را به قطر و شمال خلیج فارس را به جنوب آن متصل می‌کند.
 
<div id="video-display-embed-code_1637867" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/998383/1637867?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما