شناسهٔ خبر: 52760286 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آخرین تحولات صحنه نبرد بین روسیه و اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، در ساعات گذشته نیرو‌های مسلح روسیه با پیشروی به سوی اهداف از پیش تعیین شده، بخش‌های مهمی از شرق اوکراین را به کنترل خود درآورده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از مسکو، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، در ساعات گذشته نیرو‌های مسلح روسیه با پیشروی به سوی اهداف از پیش تعیین شده، بخش‌های مهمی از شرق اوکراین را به کنترل خود درآورده‌اند.
عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه که از بامداد امروز با ورود یگان‌های ارتش روسیه و انهدام زیرساخت‌های نظامی، فرودگاه‌ها، انبار‌های مهمات و سامانه‌های پدافندی اوکراین کلید خورد، همچنان ادامه دارد.
وزارت دفاع روسیه با رد برخی ادعا‌ها درباره حمله به مراکز غیرنظامی اوکراین تاکید کرده است، تنها مرکز نظامی هدف موشک‌های نقطه زن قرار گرفته است.
پرواز‌های غیرنظامی در اوکراین، بلاروس، مولداوی و مناطقی در جنوب و غرب روسیه همچنان زمینگیر شده و صد‌ها پرواز از فرودگاه‌های مسکو و مینسک لغو شده است.
در کی‌یف پایتخت اوکراین نیز شهروندان ضمن پناه بردن به ایستگاه‌های مترو، قصد خروج از شهر را دارند و ترافیکی سنگین و طولانی از خودرو‌ها تشکیل شده که می‌خواهند از مهلکه جنگ فرار کنند.
کرملین هم با صدور بیانیه‌ای گفتگوی مستقیم با رییس جمهور اوکراین به منظور مذاکره درباره غیرنظامی شدن اوکراین و خودداری این کشور از پیوستن به ناتو را خواستار شد.

<div id="video-display-embed-code_7677604"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3370979/7677604?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما