شناسهٔ خبر: 52754881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس دانشگاه آزاد با نماینده ولی فقیه در بیرجند دیدار کرد

رئیس دانشگاه آزاد در سفری یک روزه به خراسان جنوبی، ضمن برگزاری نشست با مسئولان دانشگاه آزاد در این استان و شرکت در شورای دانشگاه آزاد شرق کشور، با امام جمعه بیرجند نیز دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد، در سفری یک روزه به خراسان جنوبی در جلساتی با مسئولان دانشگاه آزاد و همچنین نماینده ولی فقیه در این استان دیدار کرد.

سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این دیدار با تأکید براینکه دانشگاه سرنوشت علمی و ایمانی جامعه را در دست دارد، گفت: خداوند به انسان یک حس کنجکاوی داده است که می‌خواهد بداند در آسمان‌ها و زمین چه وجود دارد و این حاکی است حکمت خداوند است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه هر آنچه که خارج از چارچوب علم باشد به بن بست ختم می‌شود، افزود: درست است که انسان بدون علم هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد، اما علم هم زمانی می‌تواند کاری کند که احساس مسئولیت و تعهد باشد وگرنه نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه خطر هم خواهد بود.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه جهل به مراتب از علم بدون فایده بهتر است، اظهارداشت: باید حتما علم و ایمان ترکیب شوند تا مشکل بشر را حل کنند، هر یک بدون دیگری مشکل دارد.‌ی با اشاره به اینکه دین بدون علم به خرافات می‌انجامد و علم بدون دین جهان را به آتش می‌کشد، گفت: امروز دانشگاه‌های عزیز کشور باید از آنچه که می‌دانند و تجربه کردند نتیجه قاطع بگیرند.

نمایند ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اروپا زمانی که دم از دین می‌زد، دینش همان بود که دانشمندان را می‌سوخت و آن زمانی که دم از علم زد جهان را می‌سوزد، افزود: وحشی گری در قرون وسطی مربوط به اروپا است وگرنه علم در اسلام یک فریضه است و دیدن چهره عالم عبادت است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه معجزه پیامبر اسلام علم است، اظهارداشت: از تجربه بزرگ باید اساتید بزرگ و مربیان بزرگ برای دانشجویان بیان کنند، باید به اصل خود که همان اسلام ناب است برگردیم.

طهرانچی در این دیدار نیز نکاتی را درباره خدمات فرهنگی دانشگاه آزاد در کشور مطرح کرد.

گفتنی است، رئیس دانشگاه آزاد در سفر خود به بیرجند با اساتید دانشگاه آزاد بیرجند دیدار و گفتگو کرد.

نظر شما