شناسهٔ خبر: 52747475 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زلنسکی: ما تهدیدی برای روسیه نیستیم

رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی تلویزیونی گفت این کشور تهدیدی برای روسیه نیست و فقط به دنبال دستیابی به امنیت مردم خود است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم کشورش گفت حمله به اوکراین در روسیه تصویب شده است و مدعی شد: «ما به دنبال تهدیدی برای روسیه نیستیم، بلکه به دنبال دستیابی به امنیت مردم خود هستیم.»

به گزارش الجزیره، ولودیمر زلنسکی مدعی شد: «روسیه یک اقدام خصمانه علیه ما را تأیید کرده است و پوتین به درخواست ما برای شروع گفت‌وگو پاسخ نداده است. ۲۰۰ هزار سرباز روسی در مرز‌های ما جمع شده‌اند.»

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «ما به دنبال تهدیدی برای روسیه نیستیم، و به دنبال دستیابی به امنیت مردم خود هستیم؛ ما جنگ سرد یا گرم نمی‌خواهیم، ​​اما از خود دفاع خواهیم کرد.»

زلنسکی با بیان این ادعا که «پوتین به نیرو‌های خود دستور حمله به اوکراین را داده است و اگر این کار انجام شود، گامی به سوی یک جنگ بزرگ در اروپا خواهد بود»، گفت: «روس‌ها و اوکراینی‌ها با هم تفاوت دارند، اما دشمن نیستند.»

رئیس‌جمهور اوکراین در این سخنرانی تلویزیونی تأکید کرد «اوکراین آماده مذاکره با روسیه در هر قالب و هر پلتفرمی است» و افزود: «من از مردم روسیه می‌خواهم که به عقل گوش کنند و به آن‌ها بگویند که مردم و مقامات اوکراین خواهان صلح هستند.»

رئیس جمهور اوکراین خطاب به مردم روسیه مدعی شد: «با چه کسی و علیه چه کسی خواهید جنگید؟ بسیاری در اوکراین بودند و در اینجا اقوام دارند. من برای برقراری تماس با پوتین ابتکار عمل کردم، اما کرملین سکوت کرد.»

انتهای پیام/

نظر شما