شناسهٔ خبر: 52738653 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

بازیکنانی که قرار است از پایتخت به جنوب و شمال کشور منتقل شوند

سربازهایی که نه فراری هستند نه حاضر!

آذین آقاجانی

صدرنشین لیگ برتر فوتبال روزهای عجیب و خبرسازی را پشت سرمی‌گذارد؛ وضعیت خدمت سربازی 2 بازیکن تیم استقلال و اعزام آنها، این روزها به داغ‌ترین موضوع برای آبی‌ها بدل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «ایران آنلاین» صدرنشین لیگ برتر فوتبال در شرایطی که مسئولان باشگاه استقلال درصدد یافتن راهی برای به تعویق انداختن زمان اعزام سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند به خدمت سربازی و حفظ آنها تا پایان فصل جاری بودند، عصر دوشنبه خبری کوتاه در رسانه رسمی این باشگاه قرار گرفت و تمام هواداران را شوکه کرد؛ خبر این بود: «وریا غفوری به دلیل مساله انضباطی در اختیار کمیته انضباطی قرار گرفت و حق شرکت در تمرینات را ندارد.»

اگر چنین اتفاقی در مقطعی دیگر می‌افتاد، قطعا بیش از اینها توجهات را به خود جلب می‌کرد اما در این روزها تمام هواداران تیم آبی‌پوش پایتخت نگران وضعیت یزدانی و مرادمند؛ دو مدافع اصلی و ثابت تیم‌شان هستند.

اگرچه از مدت‌ها پیش مشخص بود این دو مدافع از اسفند مشمول خدمت سربازی می‌شوند، اما هواداران و حتی کادر فنی امیدوارانه به اقدامات و رایزنی‌های مدیریت باشگاه دل بسته بودند تا اینکه با صحبت‌های فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از بازی استقلال مقابل فجر، امیدها تا حد زیادی رنگ باخت؛ سرمربی استقلال اعلام کرد نمی‌تواند از این دو مدافع استفاده کند.

در واقع باشگاه استقلال هنوز نتوانسته برای بی‌اثر کردن نامه ستادکل نیروهای مسلح به سازمان نظام وظیفه مبنی بر گذراندن خدمت سربازی یزدانی و مرادمند، راهکاری قانونی بیاید.


قانون برای یزدانی‌ها و مرادمندها

به گزارش پایگاه ملی اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور، به موجب قانونِ «سرباز قهرمان» مصوب ۱۳۷۶,۱۲.۱۳ در زمان صلح، کلیه ورزشکارانی که از طرف فدراسیون‌‌‌های ورزشی به عضویت تیم‌‌های ملی برگزیده می‌‌شوند با درخواست وزارت ورزش و جوانان و هماهنگی ستادکل نیرو‌‌های مسلح می‌‌توانند خدمت مقدس سربازی خود را پس از طی دوره آموزش نظامی در نیرو‌‌های مسلح جمهوری اسلامی زیر نظر وزارت ورزش و جوانان در تیم‌‌‌های ملی سپری کنند.

 

این قانون در حالی مطرح شده که فقط تا ۳۰ سالگی ورزشکاران ملی پوش را لحاظ کرده است، مضاف بر اینکه از میان دو بازیکن مشمول استقلال، فقط سیاوش یزدانی در تیم ملی حضور دارد که او هم متولد ۱۲ اسفند ۱۳۷۰ بوده و ۳۰ سالگی‌اش به اتمام رسیده است.
با این حال استقلالی‌ها قصد داشتند برای یزدانی معافیت موقت ۶ ماهه بگیرند که بر اساس گزارش‌های رسیده با این درخواست نیز مخالفت شده است.

این ماجرا تا جایی پیش رفت که خبرگزاری تسنیم محل خدمت یزدانی را منتشر کرد و از فجر سپاسی به عنوان تیم جدید و محل خدمت یزدانی نام برده است.

مرادمند چرا باید به سربازی برود؟

محمدحسین مرادمند متولد یکم تیرماه ۷۲ است؛ یعنی ۸ ماه از ۲۸سالگی‌اش گذشته و طبق قانون، بازیکنان لیگ برتری تا ۲۸ سالگی معاف می‌شوند!

باشگاه استقلال قصد داشت در رابطه با مرادمند از این موضوع بهره ببرد که او شهریور ماه جزو لیست مدعوین به تیم ملی و در فهرست رجیستر شده اسکوچیچ برای حضور در مسابقات انتخابی جام‌جهانی بود. به بیان دیگر استقلالی ها می‌خواستند مرادمند را بازیکن ملی محسوب کنند و با درنظر گرفتن اینکه او هنوز ۳۰ ساله نشده، می‌تواند از قانون «سرباز-قهرمان» بهره‌مند شود در حالی که این راه هم فعلا نتیجه‌بخش نبوده و سازمان نظام وظیفه با اشاره به اینکه مرادمند در اردوهای گذشته حاضر نبوده وی را بازیکن ملی محسوب نمی‌کند.


 

در این رابطه هم گرچه «تسنیم» اعلام کرد قرار است مرادمند در تیم ملوان بندر انزلی توپ بزند و خدمت سربازی‌اش را پشت سربگذارد اما همچنان علامت‌های سوال پا برجاست که آیا بازیکنان پایتخت به جنوب و شمال کشور منتقل می‌شوند؟!

تکلیف دو بازیکن سرباز استقلال مشخص شد

انتهای پیام/ 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما