شناسهٔ خبر: 52737137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان قزوین تعطیل نمی شود/ مسئولان وزارت امورخارجه به بحث تعطیلی این دفتر دامن می زنند

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: مکان فعلی دفتر نمایندگی وزارت خارجه یک مکان فرهنگی است که باید به جامعه فرهنگ و هنر استان پس داده شود و یکی از طبقات ساختمان اتاق بازرگانی قزوین برای استقرار این دفتر در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

منوچهر حبیبی در گفت و گو با خبرنگار فارس از قزوین با تکذیب خبر تعطیلی دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان قزوین اظهار کرد: از زمان راه اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین تاکنون تمام اقداماتی که برای تداوم فعالیت این دفتر در استان لازم بوده تأمین شده است.

وی عنوان کرد: نیروی انسانی، ساختمان اداری، خودرو و ساختمان مسکونی مسئول دفتر نمایندگی توسط استان تأمین شده و استان قزوین نهایت همکاری و همراهی را در این چند سال داشته است و از این پس نیز همراهی لازم را برای ادامه فعالیت این دفتر خواهد داشت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: مکان فعلی که دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در آن استقرار دارد، مکان فرهنگی است که دستگاه متولی آن یعنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود دو سال به صورت جدی پیگیر پس گرفتن ساختمان مذکور است.

حبیبی گفت:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سعی دارد این مکان در اختیار فرهنگ دوستان و جامعه فرهنگی و هنری استان قرار گیرد زیرا در حوزه فضاهای فرهنگی و هنری نیز به شدت با کمبود روبرو هستیم و این موضوعات برای جامعه فرهنگی و هنری و مسئولان ارشد استان جزو اولویت ها به شمار می رود بنابراین این مهم حتما باید انجام شود.

وی بیان کرد: برای ادامه فعالیت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین نیز پیشنهاد شده یک مکان مناسب در نظر گرفته شود و برای این منظور یکی از طبقات ساختمان تازه تأسیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان را در نظر گرفتیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: با این تفاسیر فقط بحث جابجایی مکان دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قزوین است نه تعطیلی آن و بحث تعطیلی آن موضوعی است که مسئولان وزارت امور خارجه در حال دامن زدن به آن هستند.

حبیبی اضافه کرد: ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان یک ساختمان نوساز است و در بهترین نقطه شهری واقع شده و از طرف دیگر بیشترین مراودات و مراجعه کنندگان به دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان مربوط به تجار و بازرگانان است که با این اقدام دسترسی تجار و بازرگانان به این دفتر نیز تسهیل می شود.

وی ادامه داد: مسئولان استان قزوین قطع به یقین برای حل مسائل و مشکلات دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان کمک می کنند اما خود دفتر هم باید پیگیری کند تا دارای چارت شده و نیروی انسانی و تجهیزات خود را بتواند در سال های آینده نیز تأمین کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین یادآور شد: در هر حال مسئولان استان قزوین از هیچ کوششی برای تأمین ساختمان و تجهیزات دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان دریغ نکرده و نمی کند.

انتهای پیام/

نظر شما