شناسهٔ خبر: 52731721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار هشترود:

۸۰۰ هکتار از اراضی فرعی پایاب سد سهند امسال به بهره برداری می رسد

مراغه _ ایرنا_ فرماندار هشترود اعلام کرد: ۸۰۰ هکتار از اراضی فرعی پایاب سد سهند این شهرستان در محدوده ایستگاه «پی.اس۳» تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

علیرضا توری روز چهارشنبه در جلسه کمیته راهبری پایاب سد سهند هشترود  با بیان اینکه در بهار سال ۱۴۰۱ این مقدار به زیر کشت انواع محصولات خواهد رفت،  خواستار تسریع روند عملیات اجرایی شبکه و افزایش سطح اراضی واحد عمرانی یک شبکه پایاب شد.

وی گفت: برنامه ریزی لازم جهت اتمام عملیات اجرایی ایستگاه های پمپاژ فرعی «پی.اس۲» و «پی.اس۴» نیز در سریع ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد. 

توری اضافه کرد: بقیه اراضی پایاب سد سهند در شهرستان هشترود حدود پنج هزار  هکتار نیز باید هرچه زودتر به اتمام برسد.

فرماندار هشترود گفت: عمر سد سهند ۶۰ سال تخمین زده شده که اکنون حدود ۲۰ سال از افتتاح آن می گذرد و کمتر از ۲ هزار هکتار از پایاب آن تمام شده است. 

وی حرکت لاک‌پشتی اجرای پایاب سد و تزریق قطره چکانی بودجه به آن را قابل قبول ندانست و گفت: اگر به موقع این پایاب ها به بهره برداری نرسند، خسارت زیادی به کشاورزان منطقه و سد خواهد رسید.

سد خاکی سهند هشترود با حجم مفید ۱۳۵ میلیون مترمکعب بر روی رودخانه قرانقو از سرشاخه‌های رودخانه «قزل اوزن» و در ۱۳۰ کیلومتری تبریز و ۳۵ کیلومتری هشترود با اهداف تأمین آب شرب و صنعت منطقه، کنترل سیلاب و توسعه کشاورزی احداث شده و از سال ۱۳۸۵ در حال بهره‌برداری است.  

اراضی طرح و توسعه شبکه پایاب سد سهند هشترود در قالب پنج واحد عمرانی به وسعت هفت هزار و ۵۰۰ هکتار در دو طرف جاده هشترود - مراغه و در مجاورت رودخانه قرانقو واقع است.

نظر شما