شناسهٔ خبر: 52718812 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

در گفت وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد:

احمدحسین فلاحی: تصویب کلیات طرح صیانت در ۲۰ دقیقه دروغ محض است/ جلسه طرح صیانت با ۲۰ نفر برگزار شد ۱۹ نفر موافق بودند و تنها یک رای مخالف داشتیم/ مردم بروند طرح صیانت را بخوانند بگویند چه مشکلی دارد؟

عضو کمیسیون ویژه طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی (طرح صیانت) در رابطه با حواشب جلسه امروز به دیده‌بان ایران می گوید: تصویب کلیات طرح صیانت در مدت 20 دقیقه فضاسازی‌ای بیش نیست. الان 5 ماه است که طرح صیانت از فضای مجازی به کمیسیون مشترک آمده و حدود 40 روز به مرکز پژوهش‌ها فرصت بررسی دادیم! اگر این‌ها وقت گذاشتن نیست پس چیست؟ چندین جلسه در رابطه با طرح صیانت در مجلس یازدهم برگزار کردیم.

صاحب‌خبر -

دیده‌بان ایران- در لابه‌لای اخبار کاهش سرعت اینترنت در ایران، مجلس شورای اسلامی که اکثر آنها از طیف جبهه پایداری بودند کلیات طرح «صیانت از فضای مجازی» را به تصویب رساندند! طرحی که این روزها صدای مخالفان و منتقدان را به‌شدت بالا برده است. کاربران و کارشناسان در فضای مجازی ضمن ابراز نگرانی نسبت به تصویب این طرح  «محدودسازی اینترنت» و «خیانت» تلقی می‌کنند!

 

خبرنگار دیده‌بان ایران در همین رابطه با احمدحسین فلاحی، عضو کمیسیون ویژه طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت‌وگویی انجام داده است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

 

تصویب کلیات طرح صیانت در مدت 20 دقیقه فضاسازی‌ای بیش نیست

 

*آقای فلاحی! برخی از گزارشات از داخل مجلس مبنی بر تصویب طرح صیانت در 20 دقیقه به گوش می‌رسد!

 

تصویب کلیات طرح صیانت در مدت 20 دقیقه فضاسازی‌ای بیش نیست. الان 5 ماه است که طرح صیانت از فضای مجازی به کمیسیون مشترک آمده و حدود 40 روز به مرکز پژوهش‌ها فرصت بررسی دادیم! اگر این‌ها وقت گذاشتن نیست پس چیست؟ چندین جلسه در رابطه با طرح صیانت در مجلس یازدهم برگزار کردیم. در جلسه قبل از تعطیلی حوزه‌های انتخابیه، کلیات طرح صیانت را بررسی کردیم اما به دلیل برگزاری جلسات کمیسیون تلفیق و به حد نصاب نرسیدن اعضا تصویب این طرح به تعویق افتاد.

 

آیا دو ساعت برای طرح و بررسی طرح صیانت زمان کمی است؟!

 

*چرا انقدر سریع و با عجله این طرح تصویب شد؟ بهتر نبود آن را به زمان دیگری موکول کنید؟

 

آیا دو ساعت برای طرح و بررسی طرح صیانت زمان کمی است؟! ما اصلا قرار بود کلیات طرح صیانت را هفته قبل به تصویب برسانیم اما به‌دلیل حدنصاب نرسیدن اعضا این اتفاق رخ نداد.

چه کسی می‌گوید که ما در 20 دقیقه رای‌گیری کردیم؟

*زمان جلسه امروز چند ساعت بود؟

 

از سه روز پیش به نمایندگانی که عضو کمیسیون مشترک هستند، در خصوص روز رای‌گیری پیامک فرستاده شد. ما امروز از ساعت 12:45 تا 1:45 در مجلس بودیم چه کسی می‌گوید که ما در 20 دقیقه رای‌گیری کردیم؟

 

برخی اصلا در جریان طرح صیانت نیستند اما می‌آید در رابطه با طرح صیانت نظر می‌دهند! / تصویب طرح صیانت در 20 دقیقه یک دروغ محض است!

 

*یعنی در جلسه امروز نظرات نمایندگان مطرح نشد؟

 

کسانی‌که در مورد طرح صیانت نظر می‌دهند حداقل چیزی را بگویند که قابل استناد باشد وگرنه دروغ گفتن که کاری ندارد. طرف اصلاً در جریان طرح صیانت نیست اما می‌آید در رابطه با طرح صیانت نظر می‌دهد! جلسه امروز تنها برای رای‌گیری بوده و نظرات و پیشنهادات در جلسات قبلی مطرح شده بود! اتفاقاً امروز تنها گروهی که حرف زدند مخالفان طرح بوده‌اند نه موافقان! تصویب طرح صیانت در 20 دقیقه یک دروغ محض است!

 

جلسه طرح صیانت با 20 نفر برگزار شد! / تنها یک رای مخالف داشتیم

 

*جلسه امروز با چند نفر برگزار شد؟

جلسه امروز با 20 نفر برگزار شد. در میان این 20 نفر 19 رای موافق و تنها یک رای مخالف داشتیم.

 

رشیدی‌کوچی نگران بدبینی مردم نسبت به طرح صیانت است! / رشیدی کوچی نگران نباشد!

 

*آقای فلاحی! علت مخالفت آقای رشیدی‌کوچی با تصویب کلیات طرح صیانت چه بود؟

 

آقای رشیدی‌‌کوچی نگران این بودند که در سطح جامعه دید بسیار منفی‌ای نسبت به طرح صیانت شکل گرفته و همین هم باعث اعتراضات مردم در فضای مجازی شده است. چاره رفع این بدبینی نسبت به طرح صیانت این است که این طرح توسط نمایندگان تبیین شود. آقای رشیدی‌کوچی وظیفه تبیین مردم را برعهده دارد و نباید نگران باشد.

 

مجلس شفاف عمل کرده؛ مردم ابتدا طرح صیانت را مطالعه سپس مجلس را قضاوت کنند! / در رابطه با طرح صیانت هیچ نگرانی‌ای وجود ندارد! / شایعات مردم را درباره طرح صیانت نگران کرده نه قواعد و قوانین!

 

*منظور بنده از سوالی که پرسیدم این بود که چه چیزی در این طرح آمده است که اقای رشیدی‌کوچی با وجود مطالعه و آگاهی‌ کامل از این طرح اینگونه نسبت به این طرح گارد دارد و نگران اعتراضات مردم است؟

 

شایعات مردم را نگران کرده نه قواعد و قوانین طرح صیانت. بنده به مردم توصیه می‌کنم که طرح صیانت از فضای مجازی مطالعه کنند و پس از مطالعه مجلس را قضاوت کنند! دنیای امروز دنیای گستره اطلاعات است و ما چیزی را از مردم مخفی نکردیم! مردم بروند طرح صیانت را بخوانند ببینند که چه مشکلی دارد! خوشبختانه مجلس یازدهم به شدت شفاف عمل کرده است و اصلا جای نگرانی نیست.

منبع: دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما