شناسهٔ خبر: 52716612 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اجرای طرح ویژه ضربتی پلیس در تهران/ ۲۸۲ نفر از اوباش سطح دار دستگیر شدند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای طرح ویژه ضربتی پلیس با هدف دستگیری مجرمان و سارقان مسلح در پایتخت خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان _ سردار حسین رحیمی از جرای طرح ضربتی ارتقای امنیت پلیس تهران در یگان‌های مختلف انتظامی و برخورد با مجرمان و سارقان مسلح خبر داد و گفت: در بخش پلیس امنیت عمومی ۲۸۲ نفر از اوباش که ۷۹ نفر از سطح دار و ۱۹ نفر حامل سلاح بودند، دستگیر شدند.

وی افزود: ۲۹ نفر از این افراد تولید کننده مواد مخدر بودند همچنین ۵۲ نفر از اوباش دستگیر شده علاوه بر اوباشگری اقدام به توزیع مواد مخدر و گرداندن مراکز قمار و فساد می‌کردند.

سردار رحیمی ادامه داد: از ۸۸۰ واحد صنفی بازدید شد که ۵۲ مورد از این واحد‌ها دارای تخلف بودند.

وی با اشاره به اقدامات پلیس در یگان انتظامی پیشگیری گفت: در این رابطه ۹۴۲ فقره پرونده سرقتی شناسایی شد و ۳ هزار و ۹۶۲ مورد از اموال مسروقه شهروندان کشف شد.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ از یک انبار ۳۰ تن برنج احتکاری کشف شد.

وی افزود: ۵۵ باند سارقان حرفه‌ای توسط همکارانم در پلیس آگاهی شناسایی شدند که ۲۵۸ سارق که ۴۷ نفر از آن‌ها اقدام به سرقت به عنف می‌کردند، دستگیر شدند.

سردار رحیمی بیان کرد: ۶۹ نفر از سارقان دستگیر شده اقدام به سرقت منازل و اماکن می‌کردند، همچنین ۴۸ نفر از این افراد سارق موتورسیکلت و خودرو، ۶۰ نفر از آن‌ها جاعل و کلاهبردار، ۱۳ نفر اقدام به قتل مسلحانه و آدم ربایی کرده بودند.

وی افزود: ۲۱ نفر از افراد محکوم فراری بودند، همچنین افراد دستگیر شده به ۳ هزار و ۳۱۰ سرقت نیز اعتراف کردند.

رئیس پلیس تهران با اشاره به اقدامات پلیس فتا در این طرح گفت: ۱۴ متهم که اقدام به اوباشگری در فضای مجازی می‌کردند، دستگیر شدند؛ همچنین یک نفر از افراد که در امر توزیع سلاح و مهمات در فضای مجازی بود نیز شناسایی شد.

وی افزود: ۲۴۰ هزار مورد از انواع دارو‌های درمانی از افرادی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و توزیع آن می‌کردند، کشف شد.

سردار رحیمی با اشاره به انهدام ۵ باند در زمینه توزیع دارو و ۲ باند قمار، گفت: ۱۷ کلاهبردار تلفنی و اعضای یک بآند ۴ نفره فیشینگ که با ۲۱۰ کارت بانکی ۳۲۰ میلیون تومان از حساب شهروندان برداشت کرده بودند، دستگیر شدند.

وی افزود: همکارانم در پلیس مبارزه با مواد مخدر با اجرای ۲۶۲ فقره حکم قضایی اقدام به انهدام ۵ باند خرید و فروش مواد کردند که در این بین یک تن و ۴۱۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد، همچنین هزارو ۳۵۶ خرده‌فروش نیز در این باره دستگیر شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما