شناسهٔ خبر: 52713598 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وحیدی:

محدودیت‌های کرونایی با شرایط جدید تعیین می‌شود

وزیر کشور گفت: در اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی بر اساس وضعیت قرمز در رنگ‌بندی‌های سابق عمل نمی‌شود و محدودیت‌ها بر اساس اقتصائات و متناسب با شرایط جدید تعیین می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد وحیدی، وزیر کشور امروز سه‌شنبه سوم اسفندماه در حاشیه سی و هفتمین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در این جلسه سفرهای آخر سال و مراکز اقامتی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در این جلسه تاکید شد تزریق دز سوم برای کارکنان مراکز اقامتی و حمل و نقل پیگیری جدی شود. 

وی ادامه داد: با توجه به حجم سفرها به برخی استان‌ها ممکن است ظرفیت اماکن اقامتی تحت پوشش وزارت بهداشت کافی نباشد و بر همین اساس پیش‌بینی شد این موضوع به ستادهای استانی سپرده شود تا اماکن دیگر هم تعیین شوند.

وزیر کشور در خصوص اجتماعات مردمی گفت: همچون گذشته بر اجتماعات محدود تاکید شد. 

وحیدی با بیان اینکه رنگ‌بندی‌ها در گذشته قرمز، نارنجی، زرد و آبی بود، خاطرنشان کرد:  شرایط کنونی رنگ بندی با گذشته تفاوت دارد و تمام‌ محدودیت‌هایی که در رنگ بندی قرمز انجام می شد امروز صورت نمی‌گیرد و بر اساس وضعیت موجود رنگ‌بندی‌ها مشخص شد که باید در ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی و تصویب شود.

وی ادامه داد: در این‌جلسه گزارشی در خصوص وضعیت مدارس، دانشگاه‌ها، اصناف و حمل و نقل ارائه شد، گفت: همچنین در این جلسه گزارشی در خصوص میزان رعایت پروتکل‌ها در اصناف و ورودی مرزها ارائه شد.

وزیر کشور گفت: در این جلسه  تاکید شد پروتکل‌ها در اصناف باید به طور جدی رعایت شود و امیدواریم نیازی به برخورد نباشد و با این تذکرات موارد رعایت شود.

وی در خصوص فروش بلیت هواپیما گفت: در این جلسه بر داشتن تست پی سی آر منفی و تزریق واکسن کرونا برای فروش بلیت تاکید شد.

وی ادامه داد: در این مدت  تنها چهار دانش آموز فوتی داشتیم که ربطی به حضور در مدارس نداشته است؛ مراکز آموزشی با رعایت شرایط  و پروتکل‌های بهداشتی کار خود را ادامه خواهند داد.

 

نظر شما