شناسهٔ خبر: 52707209 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان در برنامه‌های هفته تربیت اسلامی

نشست هماهنگی معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌های سراسر کشور با ستاد برگزاری هفته تربیت اسلامی با حضور سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی، مدیران کل حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی و قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، اصغر باقرزاده سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب و خیر مقدم به مدعوین با اشاره به آیات شریفه قرآن کریم در این نشست گفت: اساس کار خداوند متعال رحمت است و ماه رجب نیز ماه توبه و انابه است انشاءالله بتوانیم از توبه کنندگان باشیم. 

وی گفت: در برنامه‌های آموزش و پرورش ماه اسفند ماه پرورشی و فرهنگی است با توجه به برنامه‌هایی که در این ماه برگزار می‌شود وزیر محترم آموزش و پرورش نیز در شورای معاونان دستور دادند که همه بخش‌های وزارت آموزش و پرورش برای بهتر برگزار شدن این برنامه‌ها و فعالیت‌ها در کنار این معاونت حضور داشته باشد. 

باقرزاده خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته به همراه وزیر محترم آموزش و پرورش خدمت حاج آقای علی اکبری رئیس شورای هماهنگی ائمه جماعات سراسر کشور رسیدیم و ایشان نیز قول مساعد دادند که ظرفیت‌های استانی ائمه جماعات را همراه برنامه‌ها و فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش کنند. 

وی گفت: برای برگزاری مراسم‌های هفته تربیت اسلامی و همه فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی باید از ظرفیت دانش‌آموزان استفاده کنیم قاریان قرآن و مجریان سرود و مجریان برنامه‌ها سعی شود از بین دانش‌آموزان انتخاب شود زیرا باید نشان دهیم ثمره پرورش در کجا نمود پیدا می‌کند. 

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی گفت: برای کیفی‌سازی و توانمندسازی نیروهای پرورشی و همچنین نیروهایی که از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد این عرصه می‌شوند اقدامات توانمندسازی انجام گیرد تا نیروهای با کیفیت و توانمند داشته باشیم. 

وی با اشاره به فعالیت تشکل‌های دانش آموزی در گذشته گفت: همه فعالیت‌های گذشته این تشکل‌ها قابل تحسین و تقدیر است اما باید برخی از فعالیت‌ها که همپوشانی دارند هم افزایی داشته و در راستای هم افزایی فعالیت‌های تشکل‌ها حرکت کنیم. 

همچنین مسعود شکوهی، مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی به تبین برنامه‌های هفته تربیت اسلامی و هفته گرامی داشت امور تربیتی پرداخت و از معاونان پرورشی در استان خواست که در این هفته از تمام ظرفیت موجود استان برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن این فعالیت بهره بگیرند. 

در ادامه جلسه برخی از معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌ها به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

نظر شما