شناسهٔ خبر: 52706059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پیگیری مصوبات سفر دولت به بوشهر- ۸

تعیین تکلیف انبارهای اموال تملیکی بوشهر/ فروش کالاها دو برابر شد

بوشهر- با تاکید رئیس جمهور در سفر به استان بوشهر نسبت به تعیین تکلیف انبارهای سازمان اموال تملیکی اقدام شده و میزان فروش کالا افزایش چشمگیری داشته است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: سفر مهرماه رئیس جمهور به استان بوشهر با بازدید از نقاط مختلف استان همراه بود که یکی از این بازدیدها مربوط به انبار اموال تملیکی بوشهر بود که دستورات صریح آیت‌الله رئیسی همراه بود.

کالاهای فراوانی در انبارهای اموال تملیکی در نقاط مختلف کشور وجود دارد که با توجه به وضعیت حمل و نقل و نگهداری این کالاها، بسیاری از آنها در شرایط افساد و یا نابودی قرار دارند.

برخی از کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی مربوط به سنوات قبل هستند که از زمان ورود آنها چندین سال می‌گذرد و هنوز هم بلاتکلیف در این انبارها نگهداری می‌شوند.

تعیین تکلیف این کالاها و استفاده مناسب از آنها می‌تواند نقش مهمی در تأمین برخی از نیازها در کشور داشته باشند و همچنین مانع از نابودی کالاها شود.

برخی از کالاها فاسدشدنی هستند که ضمن اینکه باید در شرایط خاص نگهداری شوند و از نظر دما و رطوبت و دیگر متغیرها در شرایط خاصی باشند، زمان هم در نگهداری آنها یک فاکتور مهم است.

تسریع در تعیین تکلیف انبارهای اموال تملیکی

رئیس جمهور ۱۶ مهرماه امسال در بازدید از انبارهای اموال تملیکی بوشهر اظهار داشت: از مرجع قضائی انتظار داریم که هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌های اموال تملیکی اقدام کنند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی اضافه کرد: گذشت زمان باعث خسارت می‌شود. این زمان هم برای دولت و هم برای صاحب مال باعث خسارت است، در صورتی که قرار باشد که این اموال مسترد شود.

وی تصریح کرد: نباید به گونه‌ای عمل شود که گذشت زمان از ارزش این کالاها بکاهد. دادستان باید پرونده‌های مرجع قضائی و تعزیرات را تعیین تکلیف کنند.

تعیین تکلیف انبارهای اموال تملیکی بوشهر/ فروش کالاها دو برابر شد

فرصت سه ماهه رئیس جمهور

رئیس جمهور ادامه داد: مشکل اموال تملیکی را مشکلی ساختاری دانست و خاطرنشان کرد: امروز هم مشکل حل شود بار دیگر شاهد تکرار این مشکلات هستیم. باید مشکلات به صورت ساختاری حل شود.

رئیسی با اشاره به اینکه انبارهای متعددی در نقاط مختلف کشور وجود دارد که تصویر مناسبی ندارند، تاکید کرد: ساختار سازمان اموال تملیکی باید به صورت عمیق اصلاح شود.

وی بیان کرد: طی سه ماه آینده بازنگری در ساختار اموال تملیکی و تعیین تکلیف اموال موجود در این انبارها انجام شود.

فروش کالاها دو برابر شد

در پی دستور رئیس جمهور، اقداماتی در استان بوشهر برای تعیین تکلیف این کالاها صورت گرفته است ولی هنوز حجم بالای کالا در این انبارها وجود دارد.

مدیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی استان بوشهر پس از سفر مهرماه رئیس جمهور به استان سرعت بیشتری گرفته است.

محمد قاسم صادقی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی فروش کالاهای اموال تملیکی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی ۱۱ ماه سال جاری ۱۶۰ میلیارد تومان از کالاهای اموال تملیکی در استان بوشهر به فروش رسید.

اعاده بخشی از کالاها

وی با اشاره به اینکه بخش عمده فروش کالاها مربوط به زمان پس از سفر رئیس جمهور به استان بوده است افزود: از زمان سفر رئیس جمهور تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان کالا از این انبارها به فروش رسیده است.

در مجموع ۷۹۸ میلیارد تومان کالا در ۱۱ ماه گذشته در استان بوشهر تعیین تکلیف شده است مدیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر از مهمترین کالاهای فروش رفته در انبارهای این استان به پارچه، لوازم خانگی مانند چینی آلات و بلورجات اشاره کرد.

وی اضافه کرد: برخی از کالاهای موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی استان بوشهر در راستای حمایت از تولیدات داخل قابل فروش نیستند که از آنها می‌توان به البسه اشاره کرد.

صادقی اعاده اجناس را از دیگر اقدامات در این زمینه ذکر کرد و ادامه داد: برخی از کالاهای متروکه به گمرک بازگردانده شد که افزایش دو برابری نسبت به سال قبل داشته است.

مدیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر گفت: طی ۱۱ ماهه سال جاری ۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از کالاهای موجود در انبارهای این سازمان در استان بوشهر اعاده شده است.

تعیین تکلیف انبارهای اموال تملیکی بوشهر/ فروش کالاها دو برابر شد

استرداد کالاها

وی میزان کالاهای استردادی به صاحبان کالا در ۱۱ ماهه امسال را ۳۸۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۱۸۸ میلیارد تومان کالا شامل لوازم بهداشتی، پودرهای بدن‌سازی و لوازم قمار به عنوان کالاهای تاریخ گذشته، رد شده از سوی بهداشت و فاقد قابلیت مصرف انسانی، بوده است.

صادقی با اشاره به افزایش ۱۵۰ درصدی تعیین تکلیف کالاها در انبارهای سازمان اموال تملیکی استان بوشهر طی سال جاری گفت: در مجموع ۷۹۸ میلیارد تومان کالا در ۱۱ ماه گذشته در استان بوشهر تعیین تکلیف شده است.

مدیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر ادامه داد: ۴۸۲ میلیارد تومان از این میزان کالای تعیین تکلیف شده مربوط به چهار ماه اخیر و پس از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است.

اقدامات خوبی در این زمینه آغاز شده است که انتظار می‌رود با جدیت بیشتری ادامه یابد و نسبت به تعیین تکلیف همه کالاهای موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی اقدامات لازم صورت گیرد.

نظر شما