شناسهٔ خبر: 52704450 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مخالفت ترکیه با استقلال جمهوری‌های «دونستک» و «لوگانسک»

ایرنا

وزارت خارجه ترکیه بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که آنکارا با تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوگانسک» مخالف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق از خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد، ما با تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق جدایی طلب در شرق اوکراین مخالف هستیم و این اقدام نقض یکپارچگی و حاکمیت این کشور است.

وزارت خارجه ترکیه افزوده است: ما بار دیگر حمایت خود را از وحدت سیاسی و جغرافی اوکراین اعلام می کنیم و خواستار خویشتنداری طرف‌ها هستیم.

از سوی دیگر وزارت خارجه ترکیه از اتباع این کشور خواست تا به سرعت شرق اوکراین را به دلیل تحولات اخیر در این کشور ترک کنند.

آنکارا از شهروندان خود در اوکراین خواست تا در موارد اضطراری با سفارت این کشور در کی‌یف یا کنسولگری های این کشور تماس بگیرند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دوشنبه شب اعلام کرد که مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

رئیس جمهور روسیه این سخنان را ساعاتی پس از شنیدن گزارش‌های اعضای شورای امنیت روسیه بیان کرد که در پایان آن گفته بود امروز درباره به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک، تصمیم خود را اعلام می‌کند.

«دنیس پوشیلین» و «لئونید پاسچنیک» رهبران جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگاسنک اوکراین از ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه خواسته‌ بودند که این مناطق را به عنوان جمهوری‌های مستقل به رسمیت بشناسد.

به گزارش اسپوتنیک، هفته گذشته دومای روسیه با ارسال درخواستی از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور، خواست تا استقلال جدایی طلبان «دونباس» از اوکراین را به رسمیت بشناسد.

نظر شما