شناسهٔ خبر: 52696996 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شجاعی طباطبایی: کاریکاتور می‌تواند حوزه هنر را با گردشگری پیوند دهد

جشنواره ملی کارتون لیلیوم با محوریت گردشگری و سفر برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - عباس قاضی زاهدی دبیر «نخستین جشنواره ملی کارتون لیلیوم» گفت: از حدود چهار ماه پیش فراخوان جشنواره در ۶ موضوع محوری منتشر شد. ما در سال‌های اخیر در واکنش به بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی، شاهد برگزاری جشنواره کاریکاتور و کارتون بودیم. هتلداری و گردشگری در سال‌های اخیر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است؛ ان‌شاءالله با رفع مشکل کرونا لازم است که این صنعت جان تازه‌ای بگیرد.

این جشنواره در  ۶ محور برگزار می شود؛ جشنواره ای که ۱۱۱ هنرمند با ۲۵۵ اثر بر مبنای آن در این رخداد هنری شرکت کرده‌اند. محورهای این جشنواره عبارتند از: اخلاق حرفه‌ای در صنعت گردشگری، اهمیت نیروی انسانی در صنعت گردشگری، کرونا و بحران ایمنی و بهداشت در هتل‌ها و اماکن مسافرتی، عوامل موثر بر رضایتمندی مهمانان، مقایسه هتل‌داری ایران و جهان و واقعیت‌های رزرو آنلاین هتل‌ها و پکیج سفر.

دبیر جشنواره جشنواره ملی کارتون لیلیوم می‌گوید: حدود  چهل درصد از این ۱۱۱ هنرمند که آثارشان را به این جشنواره ارسال کرده اند، در روزمه کاری خودشان بیش از پنجاه جایزه بین‌المللی دارند.

به گفته علیرضا شجاعی طباطبایی عضو هیئت داوران این رویداد، نمونه‌هایی از برگزاری این جشنواره را در کشور‌هایی مثل کوبا، ترکیه و برزیل داریم که شهرداری‌ها برای معرفی شهرشان و جاذبه‌های گردشگری آن، از کارتون و کاریکاتور حمایت می‌کنند. با چنین جشنواره ای می‌توان حوزه هنر را با گردشگری پیوند داد.

بهرام عظیمی  هم که عضو هیئت داوران این رویداد هنری است، گفت: من به عنوان یک کارتونیست معتقدم که این موضوعات برای عموم مردم جذابیت دارد. شما تصور کنید که منتخبی از آثار این جشنواره به شکل تابلو در لابی و یا اتاق هتل‌ها نصب شود؛ یا این که در قالب بروشور و کاتالوگ در پایان سفر به عنوان یادگاری به مهمان یک هتل اهدا شود. این هم برای تقویت گردشگری و ارتقای فرهنگ سفر و اسکان در هتل مفید است و هم به شناخته‌شدن آثار هنرمندان کمک می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما