شناسهٔ خبر: 52693603 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شمخانی: مذاکره با ⁧‫آمریکا‬⁩ در دستور کار هیأت مذاکره کننده ایران نیست

دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز در توئیتی نوشت: مذاکره با ⁧‫آمریکا‬⁩ به دلیل آن‌که منشاء هیچ گشایشی نخواهد بود در دستور کار هیأت مذاکره کننده ایران نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (دوشنبه) در توئیتی نوشت: مذاکرات وین‬⁩ از ابتدا بین ⁧‫ایران‬⁩ و ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپایی در جریان بوده و این مسیر بدون تغییر تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مذاکره با ⁧‫آمریکا‬⁩ به دلیل آن‌که منشاء هیچ گشایشی نخواهد بود در دستور کار هیأت مذاکره کننده ایران نیست.

 

به گزارش فارس، وزیر خارجه کشورمان نیز در کنفرانس امنیتی مونیخ در پاسخ به سؤالی با بیان این‌که دولت بایدن همان مسیر ترامپ را دنبال می‌کند، گفت: به واسطه‌ها گفته‌ایم که چشم‌انداز گفت‌و‌گو با آمریکا برای ما چندان روشن نیست و اگر قرار نیست دستاوردی داشته باشیم چه نیازی به مذاکره مستقیم است. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است

نظر شما