شناسهٔ خبر: 52689401 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

رئیس‌جمهوری پیش از ترک تهران به مقصد دوحه:

سفر به قطر همسو با فعال شدن ارتباطات کشورهای حوزه خلیج فارس است

رئیس‌جمهوری درباره اهمیت سفر خود به قطر گفت: امیدواریم که این سفر گامی برای ارتقای روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری میان کشورهای منطقه و کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی، امروز (دوشنبه، دوم اسفندماه) پیش از عزیمت به کشور قطر در فرودگاه مهرآباد درباره اهداف این سفر گفت: این سفر به دعوت شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با دو هدف روابط دو جانبه ما و کشور دوست، برادر و همسایه‌مان قطر و شرکت در ششمین نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعال شدن دیپلماسی همسایگی به‌ویژه با کشورهای خلیج فارس، افزود: این سفر برای فعال شدن ارتباطات با کشورهای خلیج فارس و استفاده از ظرفیت‌های این کشورها به‌منظور توسعه روابط سیاسی و اقتصادی، به‌ویژه با کشور قطر که با یکدیگر میدان مشترک داریم و همکاری در حوزه انرژی است.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اهمیت توجه به ارتباطات در حوزه‌های انرژی، به نشست مجمع کشورهای صادرکننده گاز نیز اشاره و تصریح کرد: تشکیل این مجمع با ابتکار جمهوری اسلامی ایران انجام شده و ما از مؤسسان این مجمع هستیم.

رئیسی، ایران، قطر و روسیه را از مهم‌ترین کشورهای تولیدکننده و صادرکننده گاز در جهان خواند و اعلام کرد: ایران در میان کشورهای صادرکننده گاز، جزو سه کشور مهم در جهان تلقی می‌شود، مذاکراتی که در این باره انجام خواهد شد می‌تواند برای همکاری میان کشورهای تولیدکننده و صادرکننده گاز گام بزرگی برای همکاری‌ها باشد.

وی اظهار کرد: امیدواریم در این سفر که هم به اعتبار دیدارهای دوجانبه و هم به اعتبار شرکت در مجمع عمومی انجام می‌شود، دیدارهایی هم با کشورهای شرکت‌کننده در مجمع داشته باشیم که این دیدارها هم در حد خود قابل‌توجه خواهد بود و امیدواریم که این سفر گامی برای ارتقای روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری بین کشورهای منطقه و کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.

نظر شما