شناسهٔ خبر: 52674827 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

۷.۵ درصد از چک‌های صیادی برگشت خوردند

باشگاه خبرنگاران

صاحب‌خبر -
گروه اقتصادی:تعداد چک‌های وصولی عادی در کل کشور طی دی ۱۴۰۰ به ۶ میلیون فقره و به ارزش بیش از ۲۳۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید. بانک مرکزی اعلام کرد، در دی ۱۴۰۰، تعداد چک‌های وصولی عادی در کل کشور حدود ۶ میلیون فقره چک و به ارزشی بیش از ۲۳۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۰.۱ درصد و ۲.۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در ماه مورد اشاره، تعداد کل چک‌های مبادله‌ای در کشور به بیش از ۶.۵ میلیون فقره چک و به ارزشـی بالغ بر ۲۶۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۰.۲ درصـد و ۴.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.در ماه یاد شده از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادلـه شـده بـه ترتیب ۸.۴ درصـد و ۱۱.۳ درصد برگشت داده شده است. درصد تعداد و مبلغ چک‌های برگشت داده شـده در آذر ۱۴۰۰ به ترتیب معادل ۸.۳ درصد و ۹.۹ درصد و در دی سـال ۱۳۹۹ بـه ترتیب برابر ۸.۰ درصد و ۱۱.۱ درصد بوده است.

چک‌های جدید کمتر برگشت خوردند
در دی ۱۴۰۰، درصد چک‌های جدید برگشتی حدود ۷.۵ درصد است، درصورتی که درصد چک‌های قدیم برگشتی برابر با حدود ۱۱.۲ درصد است.همچنین تعداد چک‌های جدید وصولی در ماه مورد گزارش به بیش از سه میلیون و ۱۳۶ هزار رسید؛ در حالی که تعداد چک‌های قدیمی وصولی، بیش از دو میلیون و ۸۵۱ هزار فقره بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما