شناسهٔ خبر: 52663542 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شنبه شب اتفاق افتاد؛

تشدید درگیری ها در شرق اوکراین / انفجارهای مهیب در دونتسک

رسانه ها اعلام کردند که ارتش اوکراین بمباران منطقه دونتسک را از سرگرفته است و روسیه نیز اعلام کرده که به صورت شبانه روز برای تخلیه شهروندان جمهوری های دونتسک و لوهانسک تلاش خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منطقه خودمختار لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین هدف حملات اوکراین قرار گرفتند.

المیادین اعلام کرده که ارتش اوکراین بمباران منطقه دونتسک را از سرگرفته است. روسیه نیز به دنبال این درگیری‌ها اعلام کرده که به صورت شبانه روز برای تخلیه شهروندان جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک تلاش خواهد کرد.

همزمان برخی خبرگزاری‌ها از شنیده شدن صدای تیراندازی ضد هوایی در آسمان دونتسک خبر داده اند.

منابع خبری همچنین بامداد یکشنبه از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در مرکز منطقه خودمختار دونتسک در شرق اوکراین خبر دادند.

بر اساس این گزارش، برخی منابع امنیتی خبر دادند در گلوله‌باران شدید مناطق شرقی اوکراین، ۲ سرباز کشته و ۴ نفر زخمی شدند. رویترز نیز فیلمی را تحت عنوان گلوله‌باران امشب دونتسک منتشر کرد. نماینده جمهوری خودخوانده دونتسک در «مرکز مشترک نظارت و هماهنگی آتش‌بس» هم اعلام کرده که این منطقه از ۶ محور گلوله‌باران شده است.

همچنین پدافند هوایی نیروهای دونتسک در منطقه «کی‌یفسکی» نیز به سمت یک پهپاد اوکراینی شلیک کرد.

روز گذشته نیز دو انفجار شدید در منطقه خود مختار لوهانسک در شرق اوکراین روی داد. این انفجارها در پی انفجار خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا صورت گرفته است. از سوی دیگر جمهوری خلق دونتسک اعلام کرد که شامگاه روز جمعه نیز یک خودرو در نزدیکی یک ساختمان دولتی در این منطقه منفجر شده است.

سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرده که ۵۹۱ مورد نقض آتش بس در دونتسک و ۹۷۵ مورد در منطقه لوهانسک توسط دولت اوکراین را ثبت کرده است.

نظر شما