شناسهٔ خبر: 52655980 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

۴۸ ساعتِ بارانی پیش روی کرمانشاه

ایسنا نوشت: رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به ورود سامانه بارشی به جو استان، گفت: بیشترین بارش ناشی از این سامانه برای استان طی ۴۸ ساعت آینده بین ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

سعید قاسمی با اشاره به ورود سامانه بارشی به جو استان از امروز (۳۰ بهمن)، گفت: فعالیت این موج در استان تا اواخر روز یکشنبه(اول اسفند) خواهد بود.

وی اوج بارش‌ها را نیز مربوط به روز یکشنبه و عمدتاً در نیمه شرقی و نواحی جنوبی استان از جمله شهرستان‌های، هرسین، کنگاور،، دالاهو، کرمانشاه، اسلام آبادغرب، سنقر  و صحنه دانست و یادآور شد: بیشترین بارش این سامانه برای استان نیز طی ۴۸ ساعت آینده بین ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر است.

رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه بارش باران، وزش باد، رعدوبرق، احتمال رگبار پراکنده تگرگ و به تدریج  بارش برف در ارتفاعات، گردنه‌ها و احتمالا در نواحی سردسیر را از پیامدهای فعالیت این موج بارشی اعلام کرد.

به گفته قاسمی، به دلیل فعالیت این موج بارشی شاهد آبگرفتگی معابر در مناطقی که شدت بارش زیاد است خواهیم بود، به علاوه احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و نفوذ غبار خصوصا در مناطق مرزی هم وجود دارد.

وی اضافه کرد: با فعالیت این موج شاهد کاهش نسبی دمای روزانه و افزایش دمای شبانه در استان نیز خواهیم بود.

قاسمی همچنین درباره کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها هشدار داد و افزود: دستگاه‌های مربوطه باید در برابر این موج بارشی آمادگی لازم را داشته باشند.

46

نظر شما