شناسهٔ خبر: 52654929 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار:

ابنیه مازاد اداری آذربایجان‌غربی دراختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اجرای طرح های ضربتی برای احداث و نگهداری معتادان متجاهر در استان گفت: باید ساختمان های مازاد دستگاههای اجرایی شناسایی شده و در اختیار شورای مبارزه با موادمخدر به صورت قرار گرفته و بعد از احداث اردوگاه نگهداری معتادان پس گرفته شوند.

صاحب‌خبر -

محمدصادق معتمدیان روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی افزود: مسوولان مرتبط نباید متنتظر بمانند و باید در ۲ هفته، نگهداری معتادان متجاهر تعیین و تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه مقابله با مواد مخدر یکی از استان های موفق کشوری هستیم، اظهار داشت: در سایر بخش ها ضعیف بوده ایم و کارهای زیر بنایی خوبی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: دستگاههای مرتبط در این رابطه مسوولیت خود را با جدیت و در اولویت انجام دهند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مردم نباید احساس کنند مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر جدی نیست، اظهار داشت: مقابله جهادی با اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر، خواست همگانی بوده و ساماندهی معتادان متجاهر، مطالبه بحق مردم است.

معتمدیان گفت: تهیه بانک اطلاعاتی معتادان جهت بهره برداری دستگاههای مختلف برای ساماندهی آنان ضروری است.

وی افزود: با اصلاح چرخه جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر، باید رویکردها درخصوص ساماندهی معتادان و بازگشت آنها به جامعه تغییر یابد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در این استان ۶ هزار نفر معتاد متجاهر وجود دارد که در جامعه رها شده اند و تبعات زیاد و جبران ناپذیری دارد که آزادانه در محلات می گردند و مردم در این زمینه احساس ناامنی می کنند.

معتمدیان با اشاره به اینکه همه دستگاههای نظامی و انتظامی و امنیتی برای جمع آوری معتادان آمادگی کامل دارند، اظهار داشت: در این زمینه زیر ساخت ها اجرایی نشده زیرا ظرفیت نگهداری معتادان ۱۲۰ نفر است در حالی که ۶ هزار نفر معتاد در این استان وجود دارد.

وی ادامه داد: اداره کل بهزیستی در این زمینه باید جدی وارد عمل شود تا برای نگهداری معتادان متجاهر مکان تهیه کنند و طرح جمع آوری معتادان تا عید صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرداری ها نیز در این زمینه که یکی از وظایف شان است وارد عمل شده و برای کمک به نگهداری معتادان اقدام کنند.

رییس‌کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در مراکز ساماندهی معتادان نباید فقط به نگهداری توجه کرد و باید در کنار نگهداری، آموزش حرفه ای، هنری و اشتغالزایی و مهارت آموزی نیز صورت گیرد.

ناصر عتباتی افزود: در این زمینه بخش خصوصی و خیران را نیز وارد کار کنیم که خیلی می توانند کمک حال مسوولان مرتبط باشند.

وی ادامه داد: بعضی از افراد سود جو زمین هایی در اطراف شهرها خریداری کرده و مجوز احداث و خدمات دولتی دریافت کرده اند که بدون نظارت، آنجا به محل تولید مواد مخدر صنعتی تبدیل شده است.

 وی با اشاره به اینکه در ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان جدی هستیم، اظهار داشت: باید کمک شود تا برای قاچاقچیان مواد مخدر صرفه اقتصادی وجود نداشته باشد تا از کار خود دست بکشند.

نظر شما