شناسهٔ خبر: 52653447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۸۵ درصد دانش آموزان کردستانی از امکانات ارتباطی برخوردار هستند

سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با توجه به فعالیت مدارس در دوران شیوع ویروس کرونا و بهره گیری از آموزش غیرحضوری گفت: بیش از ۸۵ درصد دانش آموزان استان با برخورداری از امکانات ارتباطی از قبیل گوشی هوشمند،تبلت و اینترنت به فضای مجازی دسترسی داشته و آموزش را در بستر شبکه شاد پیگیری کرده اند.

صاحب‌خبر -

رشید قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل عدم دسترسی تعدادی از مناطق روستایی به آموزش مجازی، آموزش آنان با رعایت پروتکل های بهداشتی و با همت معلمان به صورت حضوری بوده و در سطح شهر هم عمدتا دانش آموزان به فضای مجازی دسترسی داشته اند.

وی افزود: برای عده محدودی از دانش آموزان در سطح شهر و مناطق حاشیه ای که به وسایل ارتباطی و اینترنت دسترسی نداشتند آموزش‌های تلویزیونی و تکمیلی پیش بینی و محتوای الکترونیکی تهیه و یا بسته های آموزشی و درس نامه در قالب چاپی و cd و dvd تهیه و تولید و از طریق راهبران و معلمان در بین آنان توزیع شد که دچار کم آموزی نشوند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: کلاس‌های عملی و دروس کارگاهی هنرستان‌ها نیز از سال گذشته و بویژه در سال جاری به همراه کلاس‌های درس مناطق روستایی با شرکت دانش آموزان در کلاس‌های درس به صورت گروه بندی و حضوری بوده است.

وی  یادآور شد: در اجرای تصمیم ستاد کرونای استان، در ۲هفته گذشته  و همچنین هفته جاری آموزش دانش آموزان در مناطق قرمز و نارنجی در شهرها غیر حضوری و در مناطق روستایی و دروس عملی هنرستان‌ها حضوری بوده است و در مناطق با رنگ بندی زرد نیز آموزش دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی و گروه بندی حضوری بوده است.

قربانی همچنین به عملکرد مدارس در رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان آموزش حضوری دانش‌ آموزان را مطلوب دانست و گفت: بر اساس برنامه نظارت و ارزیابی که از طریق آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی استان انجام می شود، اقدامات مدارس در رعایت پروتکل‌های بهداشتی خوب بوده  و شورای مدرسه متناسب با فضای آموزشگاه  زمینه آموزش حضوری دانش آموزان را براساس گروه بندی فراهم کرده است.

در سال تحصیلی جاری بیش از ۳۱۵ هزار دانش آموز استان کردستان در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی و ۱۵ هزار کلاس درس با همراهی ۲۴ هزار نفر پرسنل و فرهنگیان استان مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما