شناسهٔ خبر: 52644628 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اوکراین خواستار اعزام ناظران آلمانی و فرانسوی به منطقه دونباس شد

مسکو - ایرنا- ایرینا ورشچوک وزیر همگرایی مناطق اشغالی اوکراین اعلام کرد که کی یف از فرانسه و المان خواسته است تا ناظرانی را برای فعالیت در گروه نظارت مشترک سازمان امنیت و همکاری اروپا به منطقه دونباس اعزام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ورشچوک گفت:  ما نیاز به راستی آزمایی مستقل برای نظارت بر منطقه دونباس داریم. به همین خاطر از فرانسه و آلمان دو کشور عضو گروه نورماندی خواستیم تا هرچه سریعتر ناظران خود را برای نظارت بر منطقه مناقشه به دونباس اعزام کنند.

وی افزود: ما برای آغاز ماموریت این افراد آماده هستیم و شرایط برای دسترسی گروه ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا را به هر نقطه ای که لازم و ضروری باشد، فراهم می کنیم.  

روسیه سازمان امنیت و همکاری اروپا را به سکوت در برابر گلوله باران منطقه دونباس توسط نیروهای اوکراینی متهم کرد.

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه  روز جمعه از سکوت سازمان امنیت و همکاری اروپا در قبال گلوله باران منطقه مناقشه دونباس توسط نیروهای اوکراینی انتقاد کرد.

وزیر خارجه روسیه در نشست خبری با وزیر خارجه یونان گفت: در حالی که منطقه دونباس و جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک هدف گلوله باران نیروهای اوکراینی قرار می گیرند، شاهد هستیم که گروه ویژه نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا، گزارش های خود را به گونه ای ارسال می کند که به تعداد تیراندازی‌ها و گلوله باران مناطق مسکونی اشاره ای نمی کند.  

وی ادامه داد: در گزارش های این گروه هیچ اشاره ای به این‌که چه طرفی گلوله باران می کند و در کجا خرابی ها به بار آمده است، نمی کند.  

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: تلاش خواهیم کرد که گروه ویژه نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا بطور دائم گزارش های صحیح ارسال کند که در آن واقعیت های میدانی منعکس شود. در زمان حاضر شاهد هستیم که این گروه به لاپوشانی مسائل و خودداری از اعلام مسئولیت ارتش اوکراین در گلوله باران مناطق مسکونی می پردازد.  

به گزارش رسانه های روسیه به نقل از جدایی طلبان دونباس، نیروهای اوکراینی دیروز (پنجشنبه) و امروز چندین منطقه جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را با سلاح های سنگین ازجمله توپ و خمپاره انداز گلوله باران کردند که چندین ساختمان مسکونی آسیب دیده است و این حملات همچنان به صورت شلیک پراکنده آتشبارها و خمپاره ها ادامه دارد.  

نظر شما