شناسهٔ خبر: 52640927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه های نماز جمعه البرز مطرح شد؛

انتقاد تند امام جمعه کرج به ترویج ازدواج سفید در جشنواره فجر/ عاملان گم شدن ۳۲۰۰ تن مرغ در ملا عام مجازات شوند

آنچه در ادامه می خوانید مشروحی از خطبه های نماز جمعه در کرج و فردیس است که به مسائلی چون ابتذال در جشنواره فجر و گم شدن سهمیه مرغ البرز پرداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، آیت‌ الله حسینی‌ همدانی در خطبه های نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه روحانیت در دوره رضاخان اجازه نداد که ایران به کشوری لاییک تبدیل شود، گفت: امروز روحانیت جلو دار حرکت‌ های خیرخواهانه بوده و در همه جریانات مهم حضور مسئولانه دارد.

امام جمعه کرج به تلاش معاندان داخلی و خارجی برای تخریب روحانیت اشاره کرد و افزود:  نهادهای تبلیغی و ترویجی باید با تقسیم کار  در سطح افکار عمومی برای موضوع افزایش جمعیت در هشت سال پیش رو فرهنگسازی و اقناع کنند.
 
آیت الله حسینی همدانی با اشاره به لزوم توجه به تذکرات رهبری معظم انقلاب، اظهار داشت: ملت ایران محکم روی استکبار ستیزی و آرمان خود ایستاده است و در مورد برجام و ایفای تعهدات طرفین باید راستی آزمایی انجام شود.
 
امام جمعه کرج تصریح کرد: رفتار آمریکایی‌ ها با افغانستان و بالا کشیدن پول‌ های این کشور به بهانه حادثه 11 سپتامبر  چهره آمریکا را نمایان کرد، در نتیجه نباید به آن اعتماد داشت چرا که جنگ روایت‌ ها یکی از ترفندهای دشمن است.
 
نماینده ولی‌ فقیه در استان البرز با بیان اینکه اگر حقایق انقلاب توسط خودی‌ها روایت نشود دشمن این حوادث به صورت وارونه و تحریف شده روایت می کند، ادامه داد: باید جلوی لجن پراکنی دشمن گرفته شود و گاهی در داخل برخی مغرضانه عمل می کنند.
 
وی گفت: آگاه سازی باید بدون ایجاد فتنه و دعوا، مستدل و محکم و عمار گونه و بدون تعصب و تعلقات جناحی باشد و روشن گری باید بدون اتهام زنی انجام شود. درباره جشنواره فیلم فجر هم نباید اجازه داد فرهنگ اباحه گری ترویج یابد. 
 
امام جمعه کرج با اشاره به اینکه اگر وزارت ارشاد در مقابل این رفتارهای تذکر جدی ندهد طرف به خود اجازه صدور فتوا هم می‌ دهد، خاطر نشان داشت: ما مخالف  ابتذال و حرمت شکنی هستیم، نباید منفعل عمل کرد و باید جلوی فساد  گرفته شود.
 
عاملان گم شدن ۳۲۰۰ تن مرغ در ملا عام مجازات شوند
 
حجت الاسلام ابراهیم حسینی امام جمعه فردیس در خطبه های با اشاره به عدم نظارت جدی در حوزه اقتصاد گفت:  به گفته مسئولان ۴۰۰۰ مرغداری در استان البرز نهاده را با ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته اند ولی یک مرغ هم تولید نکردند.
 
وی افزود: چرا آنها را در ملأ عام به مردم معرفی و مجازات نمی کنید، در بازه زمانی دوماه پنج هزار تن مرغ از یکی از استان های معین به البرز وارد شد که متولیان امر می گویند ۱۸۰۰ تن مرغ گرفتیم و توزیع کردیم یعنی ۳۲۰۰ تن معادل۳/۲۰۰/۰۰۰ کیلو مرغ گم شده است.
 
حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: اینکه عده ای مثل زالو به جان مردم افتاده اند و در حال خوردن خون مردم هستند باید شناسایی و مجازات شوند، متاسفانه جرم با مجازات تناسب ندارد و بازدارنده نیست.
 
وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین فلسفه های مجازات بازدارندگی و یک راه مهم برای بازدارندگی مجازات، سرعت اقدام و قاطعیت شدید در مجازات اختلاس، خیانت و چپاول بیت المال است.
 
 
انتهای پیام/

 

نظر شما