شناسهٔ خبر: 52635976 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

موسوی‌فرد گفته "هوس‌بازان حرف‌های یزید و معاویه را بر زبان آوردند"

امام جمعه اهواز: جشنواره فجر دل مومنین را به درد آورد

خبرگزاری فارس

امام جمعه اهواز گفت: جشنواره فجر دل مومنین را به درد آورد؛ بنا نیست در نظام اسلامی شاهد چنین جشنواره‌هایی باشیم.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام محمدنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز، اظهار کرد: جشنواره فجر دل مومنین را به درد آورد، بنا نیست در نظام اسلامی شاهد چنین جشنواره‌هایی باشیم. در این جشنواره برخی هوس‌باز و از خدا بی‌خبر حرف‌هایی بر زبان آوردند که یزید هم همین حرف‌ها را زده است.

وی اضافه کرد: به راحتی حرام خدا را حلال اعلام میکنند. تاریخ را بخوانید همین حرف‌ها را معاویه و یزید هم زده‌اند. این حرف‌ها غیر از رفتار‌های زشت و پلشتی است که در لباس پوشیدن‌های برخی در این جشنواره مشاهده شد.

به نوشته خبرگزاری فارس، نماینده، ولی فقیه در خوزستان گفت: انتظار و توقع ما از دولت انقلابی و وزارت ارشاد این است که توجه بیشتری داشته باشد تا دل مومنین را با این ناهنجاری‌ها به درد نیاورند.

در آخرین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر و در نشست خبری فیلم «نمور» نوشین معراجی، نویسنده فیلمنامه این اثر در اظهاراتی گفته بود: «وقتی دو نفر همدیگر را دوست دارند، عشقی که بین‌شان وجود داشته، آنقدر حرمت دارد که حتی بدون صیغه هم نامزد باشند، بچه‌ای که از آن‌ها به دنیا می‌آید، به‌نظر من حلال‌زاده است!»

عذرخواهی نوشین معراجی؛ به اصول دینی در روابط زن و مرد ایمان کامل دارم

امام جمعه اهواز: جشنواره فجر دل مومنین را به درد آورد/ هوس‌بازان حرف‌های یزید و معاویه را بر زبان آوردند

البته نوشین معراجی، فیلمنامه‌نویس «نمور»، بابت شائبه‌ها و سوء‌تفاهم‌های پیش آمده پس از انتشارِ فیلمِ ناقصِ سخنانش در نشست خبری این فیلم، عذرخواهی کرد.

این فیلمنامه‌نویس ضمن شفاف‌سازی درخصوص این جلسه، توضیحاتی را برای جلوگیری از سوءاستفاده و تعابیر نادرست از این ماجرا، ارائه داد و نوشت: «درخصوص ویدیوی تقطیع شده از صحبت‌های بنده پیرامون پاسخ به خبرنگاری که به کیفیت ارتباط شرعی دو کاراکتر فیلم سینمایی «نمور» اشاره کرد و توضیح خواست، طی روزهای گذشته بخشی از پاسخ من به شکلی سوءتفاهم‌برانگیز منتشر شد که باید خدمت هموطنان عزیزم عرض کنم: اینجانب نوشین معراجی به عنوان یک ایرانیِ مقید به دین اسلام و با اطلاع و آگاهی از مناسبات و شرعیاتمقدس شیعیان، طبیعی است که جاری شدن خطبه عقد در هنگام ازدواج زوجین را لازم و قطعی می‌دانم و به آن اعتقاد راسخ دارم. همان‌طور که بر مبنای همین اعتقاد و آگاهی خود نیز تجربه شیرین عقد شرعی و رسمی را داشته و بنابراین، سوءبرداشت از صحبت‌های من در پاسخ به خبرنگار مذکور، خلاف واقع است و صحبت بنده اشاره به وجود عشق به‌عنوان یک مکمل در کنار عقد شرعی بوده و به هیچ وجه در رد و تکذیب چنین چیزی سخن به زبان نیاوردم. بنابراین ضمن تاکید بر این‌که اینجانب به اصول اخلاقی و دینی در روابط زن و مرد ایمان کامل دارم، لازم است در صورتی که شرایط پرفشار نشست‌های خبری و فضای حاکم بر جشنواره موجب شده که حق مطلب به درستی ادا نشود و موجبات رنجش برخی هم‌میهنان عزیز را فراهم آورد، مراتب عذرخواهی خود را تقدیم کنم.»

نظر شما