شناسهٔ خبر: 52624669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

وزیر بهداشت:

پیشرفت‌های بخش بهداشت و درمان از دستاوردهای بزرگ انقلاب است

موج نیوز

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیشرفت‌های بخش بهداشت و درمان از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، بهرام عین اللهی در آئین افتتاح بیمارستان شهدای لنجان با بیان اینکه امروز قوی‌ترین رشته‌های علوم پزشکی منطقه و دنیا را دارا هستیم ، گفت: افراد سالمند به خاطر دارند زمانی پزشکان هندی، پاکستانی و بنگلادشی، کارهای درمان مردم را انجام می‌دادند در حالی که بسیاری از آنها پزشک نبودند و فقط مدرک لیسانس داشتند.

وی اضافه کرد: وابستگی صددرصدی شاه به قدرت‌های خارجی مانع از پیشرفت علم پزشکی در کشور بود چرا که قدرت‌های خارجی نمی‌خواستند، رشد کنیم و به همین دلیل بود که رشد ما در سایه استقلال و در سایه امام خمینی (ره) آغاز شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر کشور ما در تمام رشته‌های علوم پزشکی خودکفا است، گفت: امروز با ید با سرمایه شهدا از دانشگاه‌ها و علوم پیشرفته‌ای که در کشور داریم حمایت کنیم.

نماینده شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان جدید شهدای لنجان پس از تخریب بیمارستان فعلی در زمینی به ۴۵ هزار مساحت متر مربع در ۵ طبقه و با ۲۸۵ تخت با اعتبار ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ساخته می‌شود.

حسین رجایی افزود: پیش بینی می‌شود این طرح تا ۵ سال آینده احداث و به بهره برداری کامل برسد.

وی گفت: همچنین آزمایشگاه مرکزی شهرستان لنجان که با هزینه ۷۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۴۰۰ متر مربع و با زیربنای ۱۱۰ متر مربع ساخته شده نیز به بهره برداری رسید.

گفتنی است؛  افتتاح مرکز جامع سلامت شهید سلیمانی مسکن مهر فولادشهر با هزینه ۲۰۰ میلیارد ریال و کلنگ زنی مرکز تصویربرداری پزشکی فولادشهر با ۲۰۰ متر مربع زیربنا و اعتبار ۵۰ میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های وزیر بهداشت به شهرستان لنجان بود.

وزیر بهداشت در لنجان

نظر شما