شناسهٔ خبر: 52623794 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روستاییان چیگو چهارمحال و بختیاری میثاق‌نامه همیاری از طبیعت امضاء کردند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت:به منظور حفاظت از منابع طبیعی در یک حرکت خودجوش اهالی روستای چیگو شهرستان لردگان برای حفاظت از درختان عرصه جنگلی میثاق‌نامه امضاء کردند.

صاحب‌خبر -

اصغر احمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اهالی این روستا با تنظیم میثاق‌نامه در خصوص جلوگیری از قطع درختان، با هم پیمان بستند که از قطع درختان جنگل خودداری و در صورت مشاهده تخلف از انجام قطع درخت جلوگیری کنند و هرگونه اقدامی که در راستای احیای جنگل نیاز باشد، را انجام دهند.

به گفته وی، در راستای پویش ایرانی سرسبز، ایرانی قوی، نیز پنج هزار اصله نهال مثمر سازگار با جنگل و غیر مثمر جنگلی، برای کاشت در منازل و مناطق مستعد با همکاری گروه‌های جهادی و اداره کل منابع طبیعی بین اهالی روستا توزیع شد.

وی اظهارداشت: در این اقدام گونه‌های مثمر از جمله انجیر و انار بین اهالی روستا توزیع شد، تا در منازل خود کشت کنند.

احمدی با بیان اینکه قطع و حمل درختان جنگلی بدون پروانه حمل جرم است، افزود: در ۹ ابتدای سالجاری بیش از ۴۶ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم چوب جنگلی بلوط در استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش ایرنا، جنگل‌های زاگرس در چهارمحال و بختیاری در سال‌های اخیر با عوامل تخریب روبروست و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل‌های زاگرس از عوامل اصلی و تشدیدکننده تخریب این منابع است.

از مجموع مساحت چهارمحال و بختیاری حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن معادل ۸۶.۴ درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، که از این میزان حدود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می‌دهد و بیش از نیمی از جنگل‌های استان در شهرستان لردگان قرار دارد.

نظر شما