شناسهٔ خبر: 52621011 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

پشتیبانی از فریم ریت ۱۲۰ هرتز به همه برنامه‌های آیفون ۱۳ پرو مکس اضافه می‌شود

صاحب‌خبر - چند دهه قبل فقط کامپیوترها سیستم‌عامل‌های پیچیده برای انجام کارهای متنوع را داشتند. با روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند، هیچ کس توقع کارهای پیچیده و یا سطح بالا را از آن‌ها نداشت. به همین دلیل، سیستم‌عامل تلفن‌های همراه هم در سطح مبتدی و بسیار ساده بود. اما تخیل و خلاقیت بشر هرگز محدودیتی ندارد و همین امر باعث شد تا سطح گوشی‌های هوشمند بسیار پیشرفته‌تر شود. تا جایی که امروزه شاهد کارهای بسیار خارق‌العاده توسط گوشی‌های هوشمندی نظیر آیفون 13 هستیم که در گذشته چنین چیزی، یک امر محال و غیرممکن بود.

در واقع این موضوع از یک ایده ساده به وجود آمد که تلفن همراه می‌توان تبدیل به یک وسیله‌ی هوشمند شود. یعنی بتوانیم به راحتی با آن، انواع کارهای مختلف و متفاوتی را انجام بدهیم. مانند زمان حال که به راحتی می‌توانیم با آیفون 13 عکس‌های مختلفی گرفته و آن‌ها را در صفحات مجازی‌مان به اشتراک بگذاریم، به ایمیل‌هایمان پاسخ داده و کارهای متنوعی با آن انجام بدهیم. شاید در ابتدا هیچ کس انتظار پیشرفت امروزه گوشی‌های هوشمندی نظیر آیفون 13 و امثالهم را نداشت. اما به لطف تلاش‌های چند دهه اخیر چنین امکانی در تمام گوشی‌های هوشمند فراهم شد.

تغییرات سیستم‌عامل آیفون ۱۳
سیستم‌عامل تلفن‌های همراه در این سال‌ها تغییر و تحولات بسیار زیادی داشته است. اما یکی از مهم‌ترین سیستم‌عامل‌های گوشی‌های هوشمند که همچنان در حال توسعه و تکامل هستند، iOS و اندروید است. این دو سیستم‌عامل از سال‌های گذشته تا کنون، در حال به‌روزرسانی شدن هستند. جالب است بدانید که سایر سیستم‌عامل‌های قدیمی نه تنها پیشرفت نکردند، بلکه به طور کلی از رده خارج شدند. شرکت اپل هم سیستم‌َعامل مخصوص خودش را برای تمام محصولاتش مانند آیفون 13، اپل واچ، آی‌پد و... استفاده می‌کند.

در چند سال گذشته، سیستم‌عامل‌ها در گوشی‌های هوشمند به قدری پیشرفت کردند که به راحتی می‌توانند جای کامپیوتر را برایمان پر کنند. چرا که شما می‌توانید امروزه با استفاده از آیفون 13 خود کارهایی را انجام بدهید که در گذشته مجبور به استفاده کردن از کامپیوتر برای آن‌ها بودید. این سیر تکامل در سیستم‌عامل‌های گوشی‌های هوشمند، باعث شده تا اپلیکیشن‌های بسیار قوی و کارآمد هم، روی کار بیایند. چرا که بهترین اپلیکیشن‌ها نیاز به یک بستر مناسب یا همان سیستم‌عامل قوی دارند، تا بتوانند کارایی عالی داشته باشند.


تکامل گوشی‌های هوشمند
در بحث تکامل سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند باید بگوییم که علاوه بر پیشرفت‌ها، ایرادهای بسیار زیادی هم وجود داشته است. یعنی اگر به نسخه‌های به‌روزرسانی شده سیستم‌عامل iOS و یا اندروید توجه کنید، متوجه اعداد زیادی در آن‌ها خواهید شد. این اعداد تعداد و دفعات به‌روزرسانی‌ها را نشان می‌دهد که در آن‌ها، ایرادها و باگ‌های گذشته جبران شده و امکانات ویژه‌تری هم اضافه شدند. در نتیجه، همیشه طی دوره‌های مختلف ایرادهایی در سیستم‌عامل و بسیاری از اپلیکیشن‌ها وجود داشته که به‌مرورزمان رفع شده است. این موضوع حتی شامل حال آیفون 13 هم می‌شود.

معمولا تمام کمپانی‌های تولیدکننده اپلیکیشن، گوشی‌های هوشمند و... در یک تعامل با یکدیگر، رو به جلو حرکت می‌کنند. چرا که آن‌ها تمام ایرادها و باگ‌های نرم‌افزاری و... را به یکدیگر گزارش کرده و سعی در رفع آن‌ها می‌کنند. در نتیجه، چنین ایرادهایی در نسخه‌های به‌روزرسانی شده بعدی، رفع شده و باعث جلب رضایت تمام کاربران می‌شود. حتی در بسیاری از مواقع ایرادهای ساده نرم‌افزاری می‌توانند اختلالات بسیار زیادی را در بخش سخت‌افزاری و عدم کارکرد آن‌ها ایجاد کنند. به همین دلیل بحث به‌روزرسانی سیستم‌عامل می‌تواند کمک شایانی به پیشرفت محصولات بی‌نظیری مانند آیفون 13 بکند.

نرخ فریم ریت عالی آیفون ۱۳ پرو مکس
یکی از ویژگی‌هایی که همیشه تبدیل به یک موضوع رقابتی میان شرکت‌ها شده، بحث نرخ نوسازی بوده است. نرخ نوسازی یکی از ویژگی‌های بسیار مهم در گوشی‌های هوشمند است که در چند سال اخیر بحث‌های زیادی را ایجاد کرده است. چرا که هر کدام از کمپانی‌ّها هر ساله نرخ نوسازی جدیدی با اعداد و ارقام بالا در گوشی‌های هوشمند خود ایجاد می‌کنند. مانند نسل جدیدی گوشی‌ّهای آیفون 13 که دارای نرخ نوسازی 120 هرتزی است. این موضوع توانسته حتی در قیمت آیفون 13 پرو مکس هم تاثیر بسزایی داشته باشد. چرا که شما از یک گوشی خارق‌العاده با نرخ  نوسازی 120 هرتزی برخوردار خواهید شد.

اما مشکل اصلی آیفون 13 در اینجا بود که بحث نرخ نوسازی 120 هرتزی شامل حال تمام اپلیکیشن‌ها نمی‌شد. چرا که کاربران زیادی با استفاده کردن از این گوشی و امکان نرخ نوسازی 120 هرتزی آن، متوجه ایرادهای زیادی می‌شدند. در واقع چنین چیزی یک ایراد بزرگ برای بهترین گوشی دنیا، یعنی آیفون 13 به شمار می‌آمد که باید سریعا رفع می‌شد. خوشبختانه به نظر می‌رسد که در به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل iOS 15.4 این موضوع به طور کامل رفع شود. چرا که در این به‌روزرسانی جدید، انتظار می‌رود بحث نرخ نوسازی 120 هرتزی شامل حال تمام اپلیکیشن‌های آیفون 13 شود.


اگر تا اینجای مقاله همراه ما بوده باشید، حتم داریم که شما هم علاقه زیادی به آیفون 13 دارید. اما ممکن است قیمت آیفون 13 پرو مکس باعث شود در خریدتان تعلل کنید. در واقع خرد اپل واچ، ایرپاد و حتی آیفون 13 از فروشگاه بازرگانی سیب بسیار آسان بوده و شما می‌توانید این محصولات بی‌نظیر را به صورت اقساطی تهیه کنید. برای خرید گوشی‌های آیفون 13 می‌توانید 40 درصد مبلغ را به صورت نقدی و مابقی را اقساطی پرداخت کنید. قیمت آیفون 13 پرو مکس و سایر محصولات اپل هم، در وب‌سایت بازرگانی سیب موجود هستند.

شما برای خرید اپل واچ و یا ایرپاد نیازی به پیش‌پرداخت نخواهید داشت و می‌توانید این محصولات را به صورت اقساطی از فروشگاه بازرگانی سیب خریداری کنید. برای اطلاع دقیق از قیمت آیفون 13 پرو مکس و خرید اقساطی محصولات شرکت اپل، می‌توانید از طریق وب‌سایت بازرگانی سیب، اطلاعات کاملی کسب نمایید. بدین شکل که فقط کافیست وارد سایت شده و مدل گوشی (مانند آیفون 13)، رنگ، مقدار پیش‌پرداخت و مدت‌زمان پرداخت اقساطی که بین 3 تا 12 ماه است را انتخاب نمایید. پس از آن خود سایت شرایط خرید اقساطی محصولات انتخاب شده را برایتان محاسبه خواهد کرد. سپس می‌توانید با اطلاعات کامل، به همراه دسته‌چک‌تان به فروشگاه بازرگانی سیب برای خرید اقساطی، مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما